Tuesday 28 May 2013

Resdung Membawa MAUT

Gatal gatal hidung, kerap bersin pada waktu pagi, sensitif dengan debu dan habuk..itu adalah sebahagian dari tanda tanda resdung..ramai yang ambil mudah je bab resdung ni..sepatutnya dari awal harus dicegah ..dah melarat nanti bahaya tau...salwa sendiri pun tak sanggup tengok gambar resdung tahap kritikal ni..anda yang berani tu boleh try google ye...hikhikhik...

Apa itu RESDUNG?
Dari segi tradisional ia merupakan kerengsaan hidung yang boleh menyebabkan hidung dan organ organ lain menjadi gatal dan menimbulkan ketidakselesaan.

Dari segi saintifiknya, merupakan virus kanser yang hidup di bawah lapisan kulit. Ia mengalirkan darah kotor yang menjadi punca kepada kerosakan kulit muka. Virus ini turut mengalir bersama darah yang boleh menjadi punca kepada kerosakan pada organ organ tertentu dalam badan..

Untuk pengetahuan semua, pesakit resdung bukan sahaja terdiri dari golongan dewasa malah kanak kanak juga...resdung yang kronik boleh menyebabkan buta bagi kalangan kanak kanak..dan resdung yang sampai tahap kritikal boleh membawa maut..cer tengok tanda tanda resdung ni...



dan juga kesan resdung..

 

so jangan ambil mudah ye..bak kata pepatah "sediakan payung sebelum hujan".. 
Ingat ya..."PREVENTION IS BETTER THAN CURE"

Antara produk yang dapat membantu mengatasi masalah resdung, alahan dan lain lain lagi..adalah..(drum berbunyi...) kasi syiok siket ye...hihihi



  • Alfafa
Ia juga dikenali sebagai 'Raja Segala Tumbuhan'. Mengandungi mineral kalsium, magnesium, kalium, fosforus, zat besi, protein dan mineral surih, serat, asid lemak dan juga antioksidan..alfafa sangat bermanfaat dalam penyerapan protein dan karbohidrat..alfafa ini bertindak sebagai pembersih darah, menyahkan toksin dalam badan, meningkatkan sistem pertahanan tubuh, merawat alergik atau alahan pada makanan seperti seafood dan macam macam lagi..anda boleh tengok kat sini..
  •  B Complex
Ia membantu mengekalkan tisu otak yang sihat, saraf, kulit, mata, rambut, hati dan mulut serta otot didalam saluran usus gastro. Ia juga memainkan peranan penting dalam menjaga kesihatan tubuh badan dan sistem saraf..membantu dalam merawat alergik, menyembuh luka dan banyak lagi..boleh baca disini ye...
  • Vita C
Vitamin C sangat kaya dengan antioksida. Berfungsi untuk meningkatkan sistem imun, mengurangkan alergik dan juga memulihkan selsema. Vitamin c adalah rakan baik kulit..sebab boleh mencantikkan kulit..kan...selanjutnya disini ye..

Jadi Buatlah pilihan yang bijak..hak membeli ditangan anda..jangan biarkan kecantikan merubah sebaliknya akibat resdung..
Set G ini adalah yang terbaik..bukan sahaja merawat resdung, alahan..tapi ada banyak lagi manfaatnya..anda yang dah rasa..pasti setuju dengan salwa kan...hehehe..






credit to pakar rawatan resdung

 



No comments:

Post a Comment