Thursday 2 May 2013

Garlic

Nak tulis entry ni tetiba terbayang pulak 'garlic bread' sedapnya lah kan...dah, kang mula la mengidam pulak...jom teruskan tujuan asal entry ini ditulis..salwa nak kongsi kan pasal garlic, semua sedia maklum garlic atau bawang putih dapat membuang angin dalam badan..sangat sesuai untuk wanita yang dalam pantang..orang yang tak pantang pun boleh jugak amalkan..untuk buang angin..sekarang dah mudah..takyah ke dapur nak kupas bawang, nak buat sup ke..keluarkan je garlic shaklee..ha kan mudah..hehe

Sanggup nak makan macam ni je?

sumber sihatmacamyaya.blogspot



Garlic ini sangat istimewa kerana ianya dibuat dari bawang putih jenis premium, bebas dari racun perosak dan ditanam secara organik di California, USA di waktu musim panas. Dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100% Allicin aktif (tidak semua tablet garlic di pasaran mengandungi allicin aktif). Dwi teknologi digunakan untuk mengawal bau garlic. 


Membantu mengekalkan tekanan darah normal

Kajian menunjukan yang bawang putih berupaya meningkatkan kesihatan kardiovaskular dan membantu mengekalkan tekanan darah normal serta tahap kolesterol apabila diambil sebagai sebahagian daripada diet harian yang sihat. kajian makmal menunjukkan yang allicin, sebatian yang terdapat di dalam bawang putih, mempunyai pelbagai manfaat termasuk dalam memberi sokongan untuk mengekalkan tahap kesihatan mikro organisma lain dalam:
  • membantu mengekalkan tekanan darah normal dan tahap kolesterol 
  • menggalakkan kesihatan kardiovaskular
  • memelihara tahap kesihatan mikro organisma penting
  • menggabungkan faedah kebaikan bawang putih dengan faedah antioksida spearmint dan rosemary


Anda perlu tahu, 8 Rahsia bawang putih


1. mengurangkan risiko strok
Bawang putih akan meransang penghasilan nitric oxide pada dinding saluran darah. ini akan membantu saluran darah untuk mengembang dan seterusnya mengawal tekanan darah dengan baik bagi mengelakkan risiko darah tinggi dan strok

2. mengurangkan risiko kanser
bwang putih kaya dengan bahan antioksidan seperti selenium yang membantu mengurangkan radikal bebas di dalam darah. ini akan mengurangkan risiko seseorang mendapat kanser.

3. anti bakteria dan anti virus
sejenis allicin yang terkandung di dalam bawang putih ini bertindak sebagai anti virus dan anti bakteria dalam memusnahkan beberapa mikrob. jadi, ianya amat baik untuk jangkitan perut, jangkitan influenza dan sebagianya.

4. anti inflamasi
kajian juga menunjukan bawang putih mempunyai bahan anti inflamasi yang dapat membantu mengurangkan penyakit asma, mengurangkan inflamasi pada arthritis pada sendi sperti rheumatoid atau pun osteoarthritis.

5. mengandungi banyak iodin
kandungan iodin yang tinggi di dalam bawang putih amat baik untuk pesakit hypertiroid.

6. membantu sistem pencernaan
bawang putih akan merembeskan gastric acid pada lapisan perut yang akan membantu proses pencernaan dalam saluran makanan.

7. meningkatkan sistem imunisasi
terdapat kajian mendapati bahawa pengambilan bawang putih sebanyak 2 hingga 3 biji sehari selama 3 minggu akan meningkatkan sel darah putih untuk melawan jangkitan dan tumor.

8. mengurangkan kolesterol dalam tubuh
kandungan Di-sulphide di dalam bawang putih membantu menurunkan nilai kolesterol di dalam saluran darah dan seterusnya mengurangkan risiko penyakit jantung.



Berminat?
email:sascima78@yahoo.com
Tinggalkan komen disini

No comments:

Post a Comment