Tuesday 7 May 2013

Omega Guard




Minyak ikan memberi manfaat untuk kesihatan tubuh badan kita..bukan sahaja membantu pengaliran darah yang baik, ia juga penting untuk jantung..untuk pengetahuan semua, omega 3 merupakan asid lemak yang penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan kita dan perlu diambil dari makanan. Namun omega 3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan. Minyak ikan kaya dengan omega 3, kebiasaanya boleh didapati daripada sumber ikan salmon, ikan kembung dan juga ikan tuna.
Selain itu, anda juga boleh dapatkan sumber minyak ikan dari makanan tambahan yang banyak berada di pasaran..Namun saya lebih suka kan Omega guard dari Shaklee..kerana sudah sedia maklum produk Shaklee telah terbukti berkesan...

Keistimewaan Omega Guard:

Minyak ikan terbaik di dunia
Omega guard mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain lain. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi fungsi otak. Satu hidangan omega guard menyediakan 990mg asid lemak omega 3.

Ikan air laut sejuk
Diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, herring, anchovies) di perairan negara Jepun. Ikan dari air laut sejuk mengandungi asid lemak tidak tepu yang sangat tinggi iaitu EPA dan DHA yang boleh merendahkan lemak dalam darah, menurunkan platlet darah dan melambatkan pembentukan thrombus, merawat penyakit lelah dan alahan kulit dengan berkesan.

Lebih tumpat
Ia bukan dari hati minyak ikan. Omega guard adalah 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan.

Ultratulen dan bergred farmaseutikal
Omega guard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan propietari 3 molekul yang memekatkan asid lemak omega 3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.


Kebaikan untuk anda:

Mencegah penyakit jantung
DHA dan EPA boleh menentang thrombosis (pembekuan darah dalam pembuluh atau jantung), mengawal tekanan darah agar berada pada tahap normal, melicinkan saluran darah supaya peredaran darah menjadi lancar. Ia juga merendahkan kolesterol, mengawal masalah obesiti dan membantu mengurangkan risiko penyakit jantung.
 Dr. Roberto dan Consortia Mario dari Santa Maria Embargo, Itali mendapati hasil kajian omega 3 yang diambil setiap hari mampu mengurangkan kematian akibat serangan jantung sebanyak 42%.

Menentang kanser
Kajian telah menunjukkan bahawa omega 3 boleh mencegah kanser paru paru, payudara, prostat dan kolon.Ia juga meransang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih efektif.
The institute Peterson menemui Omega 3 mampu melindungi atau mencegah kanser prostat.

Perkembangan otak & tumbesaran
DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan. Susu ibu mengandungi kandungan DHA yang tinggi. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran dan juga mencegah migrain.
Hasil kajian di Universiti Cambridge, minyak ikan dapat melindungi tubuh dari gangguan pernafasan atau asthma.
Hasil Kajian Universiti Bristol menemui bahawa minyak ikan bagus untuk perkembangan otak dan juga baik untuk kanak kanak.

 
Memelihara Fungsi fungsi sendi (arthritis)
Paras asid lemak omega 3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu, ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia juga memelihara fungsi sendi dan gout dengan efektif. 

Mengurangkan tekanan
Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental, termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan (anxiety), insomnia, autism, kanak kanak hyperaktif dan penyakit schizophrenia.





Untuk tempahan:
tinggalkan komen disini
email:sascima78@yahoo.com



No comments:

Post a Comment