Sunday 21 April 2013

~ Vita Lea ~ Multivitamin

Tahukah anda. ha ayat skema keluar dah. Ok, salwa nak share dengan anda semua mengenai multivitamin ynag tertua..yang pertama dicipta di dunia iaitu multivitamin VITA LEA Shaklee. Pada asasnya ia dikenali sebagai 'vitalize-mineral' tapi disingkatkan kepada 'vita-min' Ha..ni lah yang kita duk sebut sampai sekarangkan...(baru tau asal perkataan vitamin). Vita lea adalah multivitamin terbaik yang terkemuka dan lebih komprehensif kerana ia mengandungi 28 vitamin dan mineral penting. Ia juga mempunyai sistem penyerapan bioaktif untuk memastikan peyerapan folik asid. Tablet vita lea ini disaluti dengan serbuk nutrisi - spirulina. Yang paling salwa suka vita lea adalah multivitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan dah tentu la dalam tubuh kita juga. 
Ujian klinikal telah membuktikan dengan pengambilan vita lea shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%. Vita lea juga telah dipilih sebagai THE BEST MULTIVITAMIN di dalam public interest pada tahun 2000.



 Kebaikan Vita lea

Pelengkap nutrisi - boleh menampung kekurangan nutrient harian ynag disebabkan amalan pemakanan dan diet yang tidak seimbang terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran (vegetarian) dan anemia.
Penambah tenaga - pemberi tenaga, kecergasan tubuh, kekuatan mental dan membantu sistem memori sekaligus mudah fokus dalam pembelajaran dan kerja harian.
Meningkatkan metabolisma - sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan(anti-penuaan)
Elemen penting pada sel tubuh - menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku, dan hormon serta menjaga kesihatan tiroid.
Melindungi organ - melindungi buah pinggang, jantung, dan hati
Meningkatkan keupayaan sistem produktif.


 
The best multivitamin - Vita lea
Siapa yang perlukan Vita lea?
wanita hamil - dapat menangani masalah anemia (Hb rendah)
semua orang yang mementingkan kesihatan menyeluruh
ibu menyusu - membekalkan nutrisi lengkap untuk ibu dan anak
pesakit tiroid/beguk - mencegah penyakit tiroid
kanak - kanak (vita lea for children )
individu yang tidak lengkap diet hariannya
individu yang ingin meningkatkan sistem imun

No comments:

Post a Comment