Tuesday 23 April 2013

kenapa Shaklee?

Assalamualaikum

Dari hari ke hari nak update blog..tapi kekangan masa dan takde idea nak dicurahkan atas note maya ni... baru hari ni berjaya untuk update...kene paksa diri untuk kebaikan bersama..jangan biarkan penyakit M menguasai diri..alamat tak menjadi semua planning bulan ni..haa haa haa..



hari ni nak kongsi sedikit kenapa saya pilih shaklee..kenapa? mengapa?bagaimana?ha ha
dah lama tau pasal shaklee..before bersalin kan Haikal lagi..tapi tak terdetik untuk mengenali lebih dalam..sekarang bila dah kenal..I love shaklee sesangat..so habis satu keluarga makan - suami dan anak dan saya juga.

produk Shaklee
Salwa selalu tengok baca dan cari tau pasal shaklee ni..selalu tengok iklan shaklee kat facebook [hospital bersalin]..tapi hati time tu tak tergerak untuk tanya...kalau tanya pun kat en google.. mungkin bukan jodoh untuk jatuh cinta dengan shaklee lagi..sebab lebih prefer makan vitamin yang diberi oleh nurse - nurse kat klinik kesihatan. Waktu tu salwa mengaku, salwa 'buta' pasal vitamin ni..salwa fikir vitamin kalau nurse or doktor bagi baru boleh makan..sebab fikir vitamin ni ubat..perlu consult dengan doctor dulu..haha nampak tak bertapa teruknya pemikiran salwa time tu. (malu..malu..) Untuk pengetahuan semua, vitamin bukan ubat okey..
Vitamin maksudnya bahan organik yang sangat diperlukan oleh badan dengan jumlah kecil. Ia berperanan dalam pertumbuhan normal, pengawalan kesihatan, dan pencegahan penyakit. Vitamin biasanya disebut sebagai mikronutrien. Ia membantu pertumbuhan proses protein, karbohidrat, dan lemak dalam badan anda.
Sesetengah vitamin pula membantu tubuh menghasilkan sel-sel darah dan hormon. Biasanya, tubuh kita tidak dapat menghasilkan banyak mikronutrien. Sumber dari sini.
dah faham kan?
okey salwa mula dengan shaklee baru je lagi..salwa start dengan meal shake untuk Haikal..sebab apa..ha tengok kat sini. Kenapa salwa pilih jenama shaklee..sedangkan banyak je lagi vitamin / makanan tambahan kat pasaran...berlambak jual kat farmasi..guardian..watson..tunggu pilih dan bayar je.. shaklee ni berbeza dan sangat istimewa bagi salwa..salwa kongsi dengan anda 'keistimewaan' shaklee

istimewa kan..so confidence level up terus..bersemangat lain macam bila tau shaklee ni betul betul jaga produk dia..jom cuba shaklee..anda pun mesti akan teruja dengan kesannya..contact me ok for consultation. Free of charge. 


No comments:

Post a Comment