Friday 19 April 2013

ESP (Energizing Soy Protein)

Salam...kali ni salwa nak share tentang ESP...sape yang dah cuba, mesti dah tau kehebatan ESP ni..

ESP dari Shaklee merupakan satu satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Ia sangat sesuai untuk semua peringkat umur(tua muda semua boleh ambil ESP). Sangat sesuai untuk pesakit KENCING MANIS kerana mengandungi indeks glisemik yang rendah (39).


ESP  = 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu

Manfaat dari ESP


Apa yang anda dapat dengan ESP?
  • Awet muda - asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit dan lain lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.
  • Baik untuk hormon - kacang soya adalah satu satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung. 
  • Baik untuk prostat - genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menapous, dan pembesaran prostat.
  • Kulit remaja - meransang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, mempercepatkan pemulihan luka, dan menghilangkan parut.
  • Pemberi tenaga segera -  membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, imsomnia, dan tekanan.
  • Memulihkan pigmentasi - membaiki masalah rambut seperti beruban, rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.
  • Memperbaiki memori - meningkatkan kualiti memori, menguatkan ingatan, kecergasan dan keupayaan seksual.

No comments:

Post a Comment