Friday 26 April 2013

Peppermint - ginger plus

Blurrrppp...Blurppp...angin satu badan..kalau petua dulu dulu nak keluarkan angin, minum air rebusan halia takpun halia muda tu buat ulam je..gerenti keluar angin satu badan...baru lah lega kan..tapi sekarang dah moden..zaman serba canggih, jadi guna kan je lah peppermint ginger plus. Peppermint ginger plus dapat membantu dan merawat masalah loya (hamil trimester pertama), gastrik, mabuk laut, sendawa, dan penghadaman. Dihasilkan dengan kombinasi 4 herba - daun pudina, halia, adas, dan cekur manis.

Daun pudina - melegakan otot perut, ia mempunyai kesan penenang. membantu dalam penghadaman, mabuk laut/darat, membantu melegakan kesakitan gastrik, pedih hulu hati, dan cirit birit. selain itu, ia melegakan kesan kesan sampingan seperti muntah dan kehilangan selera makan yang timbul daripada kesan kemoterapi. pudina juga meransang mengeluarkan peluh, oleh itu ia menyekat demam apabila seseorang itu dijngkiti selsema. perasaan sejuk dan menyegarkan daripada pudina membantu memelihara pemikiran yang jelas dan fokus.

Halia - masyarakat cina telah lama menggunakan halia lebih daripada 2000 tahun (buat sup). Halia meransang rembesan enzim salvia untuk pencernaan makanan. Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haid, loya, dan mual angin ketika awal kehamilan, selepas kelahiran (pantang). satu kajian di United Kingdom menunjukan bahawa halia menghalang muntah selepas pembedahan pesakit wanita; penyelidik di Switzerland mendapati halia adalah berkesan sebagai remedi lain seperti merawat mabuk laut. laporan penyelidikan awal telah merumuskan bahawa halia adalah berkesan merawat / mencegah kesakitan ketika dalam perjalanan / pengembaraan.

Pokok adas (fennal) - orang orang Eropah mengambil biji adas selepas makan untuk menghilangkan kembung perut. Ia melegakan sakit perut, melegkan gejala flu (selsema). juga dapat membantu dalam masalah alergi pada saluran usus.

Cekur manis (anise) - digunakan oleh orang orang Mesir purba. Ia melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak. meransang rembesan jus gastrik untuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa, melegakan haba di musim panas dan lembap, memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut.


Siapa yang perlukan Peppermint Ginger Plus?

  • badan penuh angin
  • sering muntah muntah
  • ingin menjaga kebersihan usus
  • yang sering alami kembung perut
Berminat? Tinggalkan pesanan anda diruang komen ATAU email sascima78@yahoo.com

No comments:

Post a Comment