Showing posts sorted by date for query b complex. Sort by relevance Show all posts
Showing posts sorted by date for query b complex. Sort by relevance Show all posts

Thursday, 15 May 2014

Berjaya Hamil Dengan Supplement Shaklee

Assalamualaikum...
Baru lepas hujan petang ni... Sejuk siket bumi...
Petang ni nak share kisah penyakit berjangkit... Macam menguap pulak kan boleh berjangkit... Hahahaha...tapi ni berjangkit yang buatkan kegembiraan untuk sebuah keluarga. Apa dia? Kehadiran orang ketiga...zuriat penyambung kasih sayang.

Bulan 3 lepas salwa dan kak ira dah selamat bersalin...kami ni memang pengguna tegar produk shaklee.. Lepas ni mama damia merangkap mak salwa dalam group MIE akan bersalin pulak...bersama erin...dan menyusul ada ahli group yang bakal dapat baby kembar juga... Setiap masa ada je berita gembira... Dan yang terbaru kak lily... Anak sulung setelah hampir setahun mencuba untuk hamil... Alhamdulillah berkat sabar dan yakin rezeki dari NYA.. Supplement shaklee ni hanya ikhtiar untuk HAMIL.

Apa yang kak lily amalkan untuk tingkatkan kesuburan?

Esp , b complex, zinc complex dan ada juga mengamalkan gla.
Suami kak lily pun amalkan zinc complex..... Baguskan...salute bila en suami turut berikhtiar..Sebab bab zuriat ni kene lah kerjasama dari kedua dua belah...bukan para isteri je kene lebih bertindak bab ni... Baru lah bahagia rumah tangga...hihihihi..

Ok..salwa masih rasa kegembiraan tu... Tak lama lagi boleh rasa tendangan baby pulak...kan? Syoknya...

Berjaya hamil dengan supplement shaklee...sudah ramai yang berjaya... Anda inginkan juga?

Order terus dengan salwa.

Salwa | 019 9567470
Pengguna tegar shaklee

Sunday, 9 February 2014

Wanita Lebih Mudah Diserang Migrain?

Ehhh... betul ke wanita lebih mudah diserang migrain? YA... dari hasil pembacaan, migrain kerap menyerang wanita dewasa.. kira 18% wanita dan 6% lelaki..


Punca Punca Migrain

  • alahan dan tindak balas alergi
  • lampu yang cerah, bunyi kuat dan bau tertentu seperti minyak wangi
  • tekanan fizikal atau emosi
  • perubahan dalam corak tidur atau tidur yang tidak teratur
  • merokok atau terdedah pada asap
  • berpuasa
  • gula dalam darah yang rendah (disebabkan kelaparan atau terlalu banyak karbohidrat ditapis)
  • alkohol
  • pusingan haid yang tidak menentu, pil perancang, dan pengaliran hormon yang tidak seimbang
  • sakit kepala ketegangan
  • makanan yang mengandungi tyramine (wain merah, keju tua, ikan salai, hati ayam, buah ara) monosodium glutamat (MSG) atau nitrat (seperti selami)
  • makanan lain seperti coklat, kacang, pisang, mentega kacang, limau, bawang, produk tenusu, dan makanan yang diperam atau jeruk. 

"WANITA YANG MENGALAMI PERUBAHAN HORMON SEBELUM, SEMASA DAN SELEPAS HAID BOLEH MENYEBABKAN SAKIT KEPALA DAN SETERUSNYA MENCETUSKAN MIGRAIN"


Migrain agak sukar untuk pulih TETAPI anda boleh mengurangkan sakit kepala dan simptom simptom terjadinya migrain dengan mengambil beberapa langkah mudah.. antaranya:
  1. Elakkan tekanan
  2. Elakkan makanan yang menjadi punca migrain
  3. Tidur pada waktu yang tetap
  4. Elakkan membuat aktiviti luar ketika suhu cuaca panas
  5. Pengambilan pil perancang juga boleh meningkatkan kekerapan dan kesakitan migrain.. jadi anda perlu tau pil tersebut sesuai atau tidak dengan tubuh badan..

Produk shaklee juga dapat membantu mengurangkan sakit migrain..



Bagi mereka yang selalu diserang migrain, boleh mencuba  cadangan supplement di atas.. paling penting adalah pengambilan B complex dan Ostematrix..


untuk ketahui lebih lanjut, boleh terus email salwa..


Sumber - Rapi0214

Sunday, 24 November 2013

Supplement Shaklee Membantu Melancarkan Sistem Pembuangan

Assalamualaikum.. Selamat berhujung minggu..

Hari ahad yang indah ni.. nak share something dari apa yang salwa dapat selepas consumed supplement shaklee.. actually dah share pun benda ni kat fb.. hari ni baru dapat nak kongsikan di laman blog plak..

Supplement yang wajib salwa amek setiap hari ialah B complex, Vitamin C, ESP, Vita lea, dan juga ostematrix.. Sebelum breakfast memang wajib minum ESP campur dengan susu anlene coklat ataupun susu strawberry.. Rasa enak lemak berkrim tau... hihihihi

Sebenarnya, selepas consumed supplement ni semua.. Salwa perasan yang sistem pembuangan semakin lancar.. tak macam zaman belajar dulu dulu.. Kalau masa belajar di UiTM Jengka dan UiTM Kb Kelantan memang susah sangat nak membuang tau.. serius, kawan sebillik pun dah sedia maklum... seminggu nak membuang dua tiga kali pun payah.. kadang sampai stress, macam macam cara dah buat.. minum air banyak, makan buah.. tapi tak jadi gak.. sampaikan pergi cari ubat tradional untuk melancarkan pembuanngan.. tea untuk detoks pun minum tau.. tapi sekejap je berkesan.. lepas tu jadi balik...

Sampai lah salwa bertemu dengan shaklee.. Makan supplement ni pun untuk tingkatkan lagi kesihatan badan.. tambah salwa masih menyusukan Haikal masa tu.. Nak lancarkan pembuangan takde dalam niat utama.. hahahahah

Tapi itu lah kesan sampingan yang salwa dapat, supplement shaklee membantu melancarkan sistem pembuangan.. Sekarang sehari sekali wajib membuang, tanpa perlu di paksa tau.. kadang dua tiga kali.. smooth je tau.. hehehehe..

Mungkin, badan kekurangan zat untuk melancarkan sistem pembuangan.. bila dah makan supplement ni.. zat zat yang kurang tu telah ditampung.. tu yang mudah je kan.. dan memang terbukti yang ostematrix membantu melancarkan sistem pembuangan.. sebab ada magnesium.

So, untuk anda yang dah cuba pelbagai cara untuk lancarkan sistem pembuangan.. boleh la try amek supplement.. badan sihat, pembuangan pun lancar..




Salwa
SID 954091



Sunday, 15 September 2013

Mencegah Darah Tinggi Dengan Bahan Semulajadi

Tekanan darah adalah tekanan yang dikenakan terhadap pembuluh arteri semasa peredaran darah yang disebabkan oleh denyutan jantung. Darah tinggi merujuk kepada tahap tekanan darah yang meningkat lebih tinggi dari tahap sepatutnya. Tekanan darah tinggi tidak mempunyai tanda tanda atau simptom yang menunjukkan anda menghidapi penyakit tersebut..namun, anda boleh perhatikan beberapa faktor yang menyumbang kepada penyakit darah tinggi..

Punca - Punca Tekanan Darah Tinggi

  • Berat badan berlebihan
  • Pengambilan diet yang kurang sihat
  • Merokok
  • Pengambilan garam berlebihan
  • Stress
  • Gaya hidup yang kurang sihat
  • Keturunan

sumber fenditazkirah.blogspot.com


"Tiada penyakit didalam dunia ini yang tiada penawarnya kecuali maut"


Ingin mencegah darah tinggi dengan bahan semulajadi? supplement shaklee ada jawapan nya..

Omega guard -  Melancarkan peredaran darah, menghalang pembekuan darah, mengurangkan tahap kolesterol, mengurangkan tahap risiko sakit jantung

B complex - Membantu mengurangkan masalah stress, meningkatkan sistem pertahanan badan, penting untuk saraf yang sihat

Garlic - Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal, menggalakkan kesihatan kardiovaskular, mengurangkan risiko strok, mengurangkan kolesterol dalam tubuh

CoQ Health plus - Membantu memperbaiki peredaran darah, membekalkan oksigen dan nutrisi untuk menghasilkan sel baru, menggalakkan kesihatan jantung yang sihat

Lecithin - Membantu menurunkan kolesterol, mengurangkan masalah lemak yang tersumbat di pembuluh pembuluh darah, membantu memecah serta mencarikan lemak

GLA - Membantu mengawal darah tinggi, untuk kesihatan fungsi saraf, mengurangkan "blod clot", menguatkan dinding arteri

Vivix - Membantu untuk kesihatan keseluruhan, menyokong kesihatan otak, menyokong kesihatan jantung, menyokong fungsi kardiovaskular



Kesihatan mestilah diutamakan.. lakukan pemeriksaan kesihatan secara berkala, ubah gaya hidup ke arah yang lebih sihat, lakukan senaman sekurang kurangnya 3 kali seminggu.. 


Untuk dapatkan supplement shaklee atau konsultasi, boleh terus hubungi salwa..

Friday, 13 September 2013

Tambah Berat Badan Dengan Cara Yang Sihat & Selamat

Dalam pada sibuk nak kurus, nak diet..ada juga yang nak naikkan berat badan tau.. kalau tengok kat pasaran kebanyakkan produk fokus pada yang nak buang lemak je kan.. Nak badan persis model..hehehe...

Kesian pada golongan yang bersusah payah nak naikkan berat badan..dah makan banyak banyak pun, masih juga berat tak naik..yang naik mungkin cuma kolestrol je..uppppssss...eh..betul lah..sebabnya makan berlemak, berminyak semua ok je kan..ok..ni cerita next entry yer..kang panjang lak entry ni..hahahaha

Jangan tak tau yer..produk shaklee juga ada untuk tambah berat badan..yang penting tambah berat badan dengan cara yang sihat dan selamat.. semestinya lah kan..hehehhe

Ada tiga produk yang boleh membantu anda untuk mendapatkan berat badan yang ideal, antaranya ialah Meal shakes, Vita lea, dan juga B complex.. Untuk tambahan boleh juga amek ESP..tapi cara makan berbeza dengan mereka yang nak kurus..sebab fungsi ESP boleh turunkan berat badan juga..

  • Meal shakes - Nutrisi lengkap yang mengandungi 24 jenis vitamin dan mineral serta zat yang diperlukan untuk tumbesaran. Mengandungi nilai protein yang tinggi untuk membantu meningkatkan berat badan dan meningkatkan selera makan...Meal shakes adalah multivitamin yang berbentuk serbuk..mudah disediakan..rasa vanila yang super enak..
  • Vita lea - Boleh menampung kekurangan nutrisi harian yang disebabkan amalan pemakanan yang tidak seimbang, yang paling penting vita lea membantu menyediakan nutrisi yang badan perlukan.. disaluti dengan spirulina, mengandungi iron yang mana sangat penting untuk pembentukan sel darah merah..
  • B complex - Mengandungi 8 komponen penting dalam Vitamin B, menukarkan makanan kepada tenaga, membantu tumbesaran, mencegah anemia dan paling penting membantu mengurangkan stress..

Jadi, jangan terus merungut dengan berat yang tak naik naik tu..yang terlalu kurus tu..Boleh cuba amalkan set tambah berat badan ni.. cara pemakanan serta tips untuk tambah berat badan dengan cara yang sihat & selamat akan salwa bagi khas untuk customers salwa yer..



ehem ehem...dia sudah berjaya tambah berat badan..





Berminat? Terus contact salwa yer..



credit gambar: shaklee golden lounge


Friday, 26 July 2013

Kulit Semakin Cantik Dengan Set Kecantikan Dari Shaklee

Assalamualaikum, selamat pagi semua..Salam Nuzul Quran..selamat bercuti bagi negeri yang bercuti..hikhikhik..yang kije tu..kene semangat la bekerja kan..
Semakin dekat nak raya, semakin ramai yang nak tampil jelita..Tapi jangan sampai salah pilih produk dah la..sebelum membeli tu, buat la pilihan dengan bijak, pertama pastikan lulus KKM, selamat dan tidak mengandungi bahan terlarang..kalau harga terlampau murah berbanding harga pasaran tu..sila double cek..takut nanti dapat yang tiruan punya..kene la beringat sebelum terkena kan..nanti dah kene..muka cantik jadi sebaliknya pulak..sape salah? sape nak tanggungjawab..sendiri jawab la...
Alhamdulillah, produk shaklee yang sudah lebih 50 tahun bertapak di Malaysia, ada kelulusan KKM, Halal, 100% dari bahan semulajadi..dan yang paling penting selamat serta berkesan...

Buat mereka yang nak cantik tu, salwa nak kongsikan sedikit tips untuk dapatkan kulit cantik...cantik kat sini bukan lah nak tukar muka jadi artis ni ke..jadi artis tu ke..jadi muka sendiri je..tapi kulit muka tu yang jadi semakin jelita menawan..parut hilang..muka glowing..jerawat takde..muka licin dan gebu..

Kebiasaannya, kita lebih kepada rawat kulit muka dari luaran..sapu krim tu lah..krim mengecutkan jerawat lah..bape banyak krim muka dah cuba..tapi hasilnya tidak seindah mana pun..hehe..jadi nak hasil yang lebih menawan..cari lah punca masalah sebenar..baru lah senang nak rawat..macam mana nak tau? mudah je..dari pemakanan...macam nenek moyang kita dulu..mana ada jerawat banyak kan..apa yang mereka makan? ulam ulaman..makanan yang berkhasiat..takde fast food ni..tapi zaman sekarang boleh ke? hahaha..agak susah rasanya...nak mudah amalkan lah supplements..salah satu cara hadiah buat diri sendiri sebab tak mampu nak makan ulam banyak banyak ni...hahahha

Ok lah..tak mau celoteh panjang lebar...jom layan gambar gambar di bawah..yang datangnya dari pengguna yang menggunakan produk produk shaklee..







Cukup la ni je..hasilnya memang puas hati..glowing kan?
Kebanyakkan penguna menggunakan ESP, B complex, Vita C/Chewable Vita C, Vitamin E..yang lain tu..ada bajet lebih boleh la nak tambah shaklee collagen powder ke..nak vivix ke..nak GLA complex ke..

Anda inginkan muka yang cantik serta berseri seri?
Bertindak sekarang!!! 








Order disini
sascima78@yahoo.com
sascima78@gmail.com







 









Sunday, 21 July 2013

Mana yang Menjadi Pilihan..Sintetik vs Semulajadi?

Assalamualaikum...sekejap je dah masuk 12 ramadan..pada bulan penuh barakah ni..salwa nak kongsikan dengan korang..tips sebelum membeli vitamin..atau pun supplements..ni penting sebab kita yang nak makan..kita makan pun untuk jaga kesihatan sekarang dan juga masa depan kan..so sebelum membeli..ambil masa untuk membuat pilihan..pastikan yang terbaikkkk(bak kata boboy..hehe)

Kat pasaran ni banyak sangat jenis vitamin kan..pelbagai jenama..sama ada yang jual kat farmasi, kedai ubat ataupun melalui pegedar perseorangan..Apa yang anda perlu titik berat dalam pemilihan vitamin selain kandungan nya adalah sama ada ia sintetik atau pun dari bahan semulajadi..




Cara mudah nak tau vitamin sintetik yang ada silika gel tu..Vitamin sintetik dihasilkan dari bahan kimia yang mempunyai ciri ciri seakan akan bahan yang terdapat dalam vitamin. Contohnya, asid askorbik (vitamin c) mempunyai formula empirik C6H806, jadi gabungan dari molekul molekul karbon, hidrogen dan oksigen ini boleh dihasilkan dari apa apa bahan bagi menghasilkan asid askorbik.
Manakala, vitamin semulajadi dihasilkan dari ekstrak bahan semulajadi dengan mengambil intipati yang diperlukan dan menyingkirkan serat fiber. 


Vitamin semulajadi lebih serasi dengan badan kita..sebab apa? ia dihasilkan dari sumber makanan kita..jadi ia bertindak dengan lebih baik dan semulajadi dengan tubuh..Vitamin ini tidak mendatangkan kesan sampingan..malah memberi kesan yang lebih baik pada tubuh kita...Ini berbeza dengan vitamin sintetik, walaupun formulanya sama ia masih tidak menandingi vitamin semulajadi..apa lagi dengan makanan asli..ini kerana penghasilannya bukan dari sumber makanan..jangan terkejut kalau ada yang menggunakan bahan untuk menurap jalan (tar) digunakan untuk menghasilkan B complex yang bersumberkan sintetik..

Selain itu, yang ni selalu dijadikan perbandingan..memang ramai yang akan pilih lebih murah...tapi kene tengok kualiti..kalau yang murah itu setanding kualitinya dengan yang mahal..dipersilakan beli...tetapi jika yang murah itu dari bahan campuran(bukan original)...lebih baik la anda korban kan sedikit duit tu..untuk beli yang original..sebab ini untuk kesihatan..bukan saja saja untuk makan..sangat suka dengan kata kata yang pernah dibaca didalam buku Mudahnya Menjemput Rezeki hasil tulisan Fathuri Salehuddin..bunyi nya lebih kurang begini.."Duit banyak..Namun kesihatan yang tidak mengizinkan..Duit yang banyak itu tiada gunanya lagi"..Betul kan? Andai duit kita banyak..tapi duduk terlantar dikatil..untuk apa duit itu? Jadi fikir fikirkan lah..
So bezanya disini..Vitamin semulajadi lebih mahal berbanding vitamin sintetik kerana penghasilannya dari bahan semulajadi yang memerlukan kos yang lebih tinggi...begitu juga kalau anda memilih produk organik..ia lebih mahal harganya..kerana produk tersebut dijaga dari benih lagi..tidak menggunakan racun perosak, racun serangga..so..berbaloi anda bayar mahal dengan kualiti yang diberikan..ye tak??

Lagi satu, Vitamin semulajadi tidak mendatangkan kesan buruk kepada pengguna..seperti yang dinyatakan sebelum ini ia bersumberkan makanan yang kita makan..
Vitamin sintetik mempunyai banyak kesan jangka panjang, salah satunya akibat ketidakstabilan bahan bahan yang terkandung didalam vitamin itu sendiri dan manipulasi kimia yang dilakukan dalam menghasilkannya..


Ok..itu sahaja yang salwa nak share ngan korang..mana yang baik..kita kongsikan bersama..sebagai pengguna bijak yang tahu erti nilai kesihatan sebenar..lakukan pilihan bijak yang mendatangkan kebaikan untuk kesihatan anda & keluarga..bukan untuk masa sekarang..tapi untuk jangka masa yang panjang..untuk akan datang..

Tuesday, 9 July 2013

Vitamin Untuk Rambut Sihat

Vitamin untuk rambut sihat...entry untuk kali ini..mesti ada antara korang yang membayangkan vitamin ellipse tu kan? yang sapu pada rambut..hahaha..totally wrong!! sebenarnya, salwa nak cerita pasal vitamin B complex & Zink complex yang mana, 2 vitamin ni kalau anda amalkan selalu ia akan mencantikkan struktur rambut, melebatkan rambut dan juga membantu mengatasi masalah rambut beruban....vitamin ini akan membantu mengatasi masalah rambut anda dari dalam..kan selalu kita dengar atau baca.."you are what you eat"..jadi nak selesaikan masalah rambut tu...makan je vitamin ni..tak yah sapu sapu bagai ye..lagi satu..anda akan dapat manfaat sampingan dan juga kelebihan vitamin B complex dan Zinc complex..
vitamin untuk rambut sihat
Jadi bagi anda, yang dah cuba pelbagai jenis syampu atau rawatan untuk atasi masalah rambut gugur tapi tidak mendatangkan hasil yang positif..boleh cuba makan 2 jenis vitamin...harga vitamin ni sangat berpatutan..salwa berani cakap tak mahal langsung..affordable..student pun boleh beli...mungkin lagi mahal shampoo kot...hahahah


Mizz nina juga amalkan B complex & Zinc complex...terang terang lagi..dia cakap zinc untuk rambut..no wonder la rambut dia lebatkan...hihihihi







Order disini
sascima78@yahoo.com
sascima78@gmail.com

Monday, 10 June 2013

Kehamilan Pertama Saya

Entry ini ditulis khas untuk membantu ramai pasangan kat luar sana yang masih mencuba untuk hamil..tak kira lah bape bulan pun perkahwinan anda, even dah bertahun pun..mungkin sedikit sebanyak ianya membantu..salwa pun bukan lah pakar sangat..tapi ni salwa dapat daripada yang pakar..seorang doktor..so ilmu ini sangat membantu..

Pasangan mana yang tak nak zuriat kan..tengok baby semua comel comel kan..salwa pun macam tu..
Selepas kahwin, period cycle salwa jadi kucar kacir..kadang period..kadang tak..sampai salwa ingat dah pregnant..bila buat UPT..negatif..negatif dan negatif..sampai suami cakap, tak yah la cek selalu..nanti bertambah sedih je lagi..sabar je..rezeki kita akan datang juga..cepat dan lambat je.. ye!!..memang betul, tapi pertanyaan yang sama sering diajukan pada salwa..tak kira jumpa kat mana pun..soalan itu lah ditanya..kadang bukan soalan je..siap pegang perut ni lagi..nak tau salwa mengandung ke tak.. luaran salwa senyum je, bila dapat soalan "tu" tapi dalam hati ni dah nangis..hanya Allah je tau perasaan ni macam mana..

Salwa cari doa untuk mudahkan dapat zuriat, baca selalu..usaha lagi..sampai la satu tahap..perkahwinan salwa hampir masuk tahun pertama..dan terus salwa cakap kat suami, jom kita jumpa doktor.. Mungkin bagi orang terlalu awal untuk jumpa doktor sedangkan belum cukup setahun perkahwinan, tapi salwa fikir, kalau lambat jumpa doktor, lagi lambat la aku mengandung..umur meningkat setiap tahun..dan salwa sangat sangat beruntung bila suami salwa terus setuju untuk jumpa doktor..

Salwa dan suami ke Klinik Ragavan..klinik ni memang klinik kami sekeluarga..senang dan doktor pun sangat baik..biasa lah kan, kalau gi klinik mesti la doktor tanya, sakit apa?..hihihi
so teruskan je lah bagi tau, saya ni dah kahwin hampir setahun, tapi tak mengandung lagi..saya nak tau kenapa..soalan pertama ni memang salwa ingat sampai sekarang, doktor tanya, awak ada stress ke? stress? takde..kerja tak? tak...doktor pun terang la siket stress ni boleh ganggu bla bla bla..so jangan selalu stress ye..Jadi doktor tanya pulak pasal kitaran period dan buat scan nak tengok rahim sihat ke tak..ada problem lain tak..alhamdulillah, salwa ok..takde masalah kesuburan yang serius..cume hormon tak stabil.. dan mungkin benar kata doktor, salwa stress..mana tak stress..dah habis belajar tak kije lagi..dah kahwin tak mengandung lagi..dan orang sekeliling tak paham jugak, tanya soalan yang bikin salwa stress..stress aku tau..hahaha

so kes salwa settle, doktor bekalkan ubat untuk stabilkan hormon dan untuk bagi kitaran haid ni normal balik serta tips waktu untuk bersama suami..sebab doktor kata, buat selalu pun tapi tak kena pada hari subur..tak guna juga..so cari hari subur..baru lah berhasil..hihihi

Itu bab salwa..so suami salwa pun kene jalani ujian untuk cek kualiti sperma, berapa banyak sperma yang aktif..tapi ujian ni tak buat kat raub la..sebab takde klinik yang sediakan..kami ke bentong..tak ingat bape lama result tu baru kuar..tapi yang penting, alhamdulillah suami salwa pun tip top..takde masalah..so just proceed je dengan tips doktor bagi..

So lepas amek ubat untuk stabilkan kitaran period dan juga stabilkan hormon ni, kitaran period dah back to normal..so 2 bulan lepas tu period tak datang balik..tapi hati ni, tak terdetik pun yang kata hamil..cuma yang salwa perasaan kuat sangat makan asam kat ofis, sensitif..mudah betul menangis..mudah lapar, lambat makan je ketar badan..hihihi..

dipendekan cite, pada 2 April 2011 salwa pergi Klinik Ragavan..cek upt POSITIF..ye!!..positif hamil, Alhamdulillah..terus scan..waktu tu kandungan dah 7 minggu..tanpa sedar..ada zuriat dalam rahim ni..gembira tak terkata...Dengan Izin Allah..2 bulan je lepas jumpa doktor...dan salwa disahkan hamil..

So, nasihat salwa pergi lah jumpa doktor..jangan tangguh tangguh ye...jangan malu untuk bertanya..kalau dah jumpa doktor dah pastikan takde masalah..boleh lah anda ambil B complex untuk persediaan hamil, dan untuk bakal baby jugak..Nak set kesuburan shaklee pun boleh..sebab ada kawan salwa yang dah berjaya hamil selepas sebulan gunanya..tengok kat sini ye..







Tuesday, 28 May 2013

Resdung Membawa MAUT

Gatal gatal hidung, kerap bersin pada waktu pagi, sensitif dengan debu dan habuk..itu adalah sebahagian dari tanda tanda resdung..ramai yang ambil mudah je bab resdung ni..sepatutnya dari awal harus dicegah ..dah melarat nanti bahaya tau...salwa sendiri pun tak sanggup tengok gambar resdung tahap kritikal ni..anda yang berani tu boleh try google ye...hikhikhik...

Apa itu RESDUNG?
Dari segi tradisional ia merupakan kerengsaan hidung yang boleh menyebabkan hidung dan organ organ lain menjadi gatal dan menimbulkan ketidakselesaan.

Dari segi saintifiknya, merupakan virus kanser yang hidup di bawah lapisan kulit. Ia mengalirkan darah kotor yang menjadi punca kepada kerosakan kulit muka. Virus ini turut mengalir bersama darah yang boleh menjadi punca kepada kerosakan pada organ organ tertentu dalam badan..

Untuk pengetahuan semua, pesakit resdung bukan sahaja terdiri dari golongan dewasa malah kanak kanak juga...resdung yang kronik boleh menyebabkan buta bagi kalangan kanak kanak..dan resdung yang sampai tahap kritikal boleh membawa maut..cer tengok tanda tanda resdung ni...



dan juga kesan resdung..

 

so jangan ambil mudah ye..bak kata pepatah "sediakan payung sebelum hujan".. 
Ingat ya..."PREVENTION IS BETTER THAN CURE"

Antara produk yang dapat membantu mengatasi masalah resdung, alahan dan lain lain lagi..adalah..(drum berbunyi...) kasi syiok siket ye...hihihi



  • Alfafa
Ia juga dikenali sebagai 'Raja Segala Tumbuhan'. Mengandungi mineral kalsium, magnesium, kalium, fosforus, zat besi, protein dan mineral surih, serat, asid lemak dan juga antioksidan..alfafa sangat bermanfaat dalam penyerapan protein dan karbohidrat..alfafa ini bertindak sebagai pembersih darah, menyahkan toksin dalam badan, meningkatkan sistem pertahanan tubuh, merawat alergik atau alahan pada makanan seperti seafood dan macam macam lagi..anda boleh tengok kat sini..
  •  B Complex
Ia membantu mengekalkan tisu otak yang sihat, saraf, kulit, mata, rambut, hati dan mulut serta otot didalam saluran usus gastro. Ia juga memainkan peranan penting dalam menjaga kesihatan tubuh badan dan sistem saraf..membantu dalam merawat alergik, menyembuh luka dan banyak lagi..boleh baca disini ye...
  • Vita C
Vitamin C sangat kaya dengan antioksida. Berfungsi untuk meningkatkan sistem imun, mengurangkan alergik dan juga memulihkan selsema. Vitamin c adalah rakan baik kulit..sebab boleh mencantikkan kulit..kan...selanjutnya disini ye..

Jadi Buatlah pilihan yang bijak..hak membeli ditangan anda..jangan biarkan kecantikan merubah sebaliknya akibat resdung..
Set G ini adalah yang terbaik..bukan sahaja merawat resdung, alahan..tapi ada banyak lagi manfaatnya..anda yang dah rasa..pasti setuju dengan salwa kan...hehehe..






credit to pakar rawatan resdung

 



Tangani Stress Anda Dengan B Complex

Stress nya!!..banyak benda tak settle lagi..banyak benda nak kene fikir..semua benda aku yang kene buat!!..dan macam macam lagi lah..yang menjadi punca anda stress..kan..kan..sape yang tak pernah stress..student pun stress..ni kan pulak orang yang bekerja..suri rumah macam salwa lagi lah..tak yah cakap ok..hikhikhik...tapi bagaimana anda tangani stress anda? sebagai umat islam...kita kene istighfar banyak banyak..solat..semua tau kan..tak yah bebel macam mak nenek ye salwa..stress orang baca nanti..hahahaha..

selain dari tu, mesti banyak yang anda biasa buat untuk tangani stress kan..tapi tau tak..anda boleh tangani nya dengan vitamin B complex...betul dengan B complex je...

Tengok ni antara fungsi fungsi vitamin B complex..lagi satu B complex ni sangat bagus untuk mereka lebih fokus pada kerja atau pun pada pelajaran..

ni salwa bagi info tambahan untuk anda cek..hihihi..anda stress tak? Jom cek..adakah tanda tanda ini ada pada anda...jangan biarkan ia menjadi lagi stress...hahaha




Tak nak stress..cepat cepat beli B complex ye..order terus ngan salwa...







Salam Sihat

Sunday, 19 May 2013

Badan Cergas Rahim Sihat Ketika Berpantang

Selepas melahirkan anak badan kita mudah letih dan tak terurus..apatah lagi perlu memberikan komitmen sepenuhnya untuk menguruskan baby..ada masa baby berjaga malam..memang penat!.. Tapi dalam waktu pantang ni lah kene jaga badan betul betul..kene pulihkan dalaman dan juga luaran..betul tak? 
Ketika berpantang seharusnya anda mengamalkan pemakanan yang sihat yang mengandungi banyak protein dan juga vitamin. Ini dapat membantu memulihkan luka pada rahim dan juga pada saluran kemaluan bagi yang bersalin secara normal..

Makanan Untuk Rahim & Badan Agar Sentiasa Sihat

  1. Makanan atau minuman yang mengandungi TRITOFAN
  • Tritofan ialah salah satu jenis asid amino essential yang dapat meransang pengeluaran serotenin, yang bersifat menenangkan saraf. Kekurangan serotenin membuatkan kita cepat panik, kata penulis "The Mood Cure", Julia Ross. Antara makanan & minuman yang mengandunginya ialah  nasi, susu, & keju..Dan ada lagi satu iaitu ESP..ESP kan mengandungi 9 jenis asid amino penting..antaranya tritofan lah...setiap hidangan ESP anda akan dapat 180mg tritofan.
   2. Pengambilan kalsium
  • Selain meminum susu 2 kali sehari (pagi & sebelum tidur)  anda juga boleh dapatkan kalsium magnesium dari sumber sayuran berdaun hijau seperti sawi, bayam, brokoli, epal, tauhu dan juga tempe..Tapi boleh ke makan sayuran ni dalam pantang? masyarakat sekarang masih lagi berpegang teguh dengan amalan pantang cara nenek moyang kita dahulu..untunglah bagi yang boleh makan macam macam jenis sayur ni kan..hahahaah..dalam dunia ni kan banyak alternatif..amek saja ostematrix..kalsium dan magnesium lengkap..amek sebelum tidur je..zaman moden..semua dah mudah kan..heheheeh
  3. Pengambilan Vitamin C
  • Vitamin C ini mempercepatkan keberkesanan penyerapan kalsium dan magnesium..Kebiasaanya dari buah buahan seperti oren..Vitamin C Chewable memberikan anda khasiat seperti anda makan sebiji 1/2 oren..Selain itu, vitamin C juga membantu mempercepatkan luka bersalin dalaman dan juga luaran..
  4. Pengambilan Vitamin B Complex
  • B complex berperanan dalam pemulihan tenaga, meningkatkan sistem kekebalan tubuh, memperbaiki sistem reproduksi serta mengaktifkan hormon kelamin. Anda akan dapat vitamin B ini dari roti, kentang, sayuran berdaun hijau, susu, telur, hati, dan ikan...tak berpantang..boleh la amek kan..yang dalam pantang ni..macam mana??? B complex shaklee kan ada..cukup lengkap..dan sangat mudah..ngap je masuk mulut..hehehehehe..opss jangan lupa minum air..kang tercekik pulak...hahahaha

Lagi satu untuk mempercepatkan proses pemulihan rahim, mengecutkan rahim dengan lebih cepat daripada biasa ialah dengan menyusukan sepenuhnya simanja anda dengan susu ibu..

Tahukah Anda? 
"Hormon oksitosin terhasil ketika anda menyusukan baby anda, ia menggalakkan rahim mengecut dikeluarkan daripada kilang pituitari ."
 
Pilihan Terbaik!!!


 
  



Dapatkan Sekarang!!
sascima78@yahoo.com







Credit to Pa & Ma








Tuesday, 14 May 2013

Spina Bifida, Punca Kekurangan Asid Folik (Vitamin B9)?

Assalamualaikum...


Selamat petang, petang ni nak berkongsi dengan anda semua mengenai asid folik..
Ye mengenai asid folik..biasanya asid folik ni famous dikalangan ibu mengandung..dan disarankan ambil untuk mereka yang merancang untuk hamil..tapi sebenarnya sesiapa yang pentingkan kesihatan pun boleh makan asid folik..

Time mengandungkan Haikal..memang wajib makan vitamin vitamin dari klinik kesihatan..tapi waktu tu ilmu cetek sangat pasal vitamin...tak berapa arif...so makan je, demi kesihatan kandungan...sekarang bila dah kenal Shaklee..dah kaji setiap vitamin, kebaikan vitamin dan semestinya dah amalkan vitamin Shaklee..
Ok..takyah nak melalut banyak sangat...salwa teruskan je cerita mengenai topik ni ye...


Antara sumber sumber asid folik yang anda boleh dapat dari makanan ialah barli, daging lembu, ragi yang ditapai, beras perang, keju, ayam, buah kurma, sayuran berdaun hijau, daging kambing, hati, susu, cendawan, sayuran berubi, ikan salmon, tuna, gandum dan bijirin.  Di Malaysia, kebanyakkan roti dan bijirin mengandungi asid folik.

Pernah dengar "spina bifida"? Ia adalah punca kekurangan asid folik dan ada juga kaitan dengan genetik..

" Peratusan penyakit ini adalah 1 dari 1000 orang bayi"
Kebiasaanya spina bifida dapat dikenal pasti pada awal kehamilan ketika trimester kedua melalui ultrasound(scan)..

Spina bifida atau kecacatan tulang belakang bawah yang tidak bersatu sejak lahir...ia menyebabkan saraf tunjang tidak berfungsi sepenuhnya...dan kelihatan menonjol..

Pakar Perbidanan dan Sakit Puan, dari Pusat Perubatan Kelana Jaya, Dr Fatima Najla Mohd Jaffar berkata, “Spina bifida adalah kecacatan pada tulang belakang yang menjadikannya kelihatan menonjol, tetapi kekurangan asid folik juga boleh mempengaruhi pembentukan tempurung kepala yang tidak sempurna (anencephaly) dan terjadinya bibir sumbing,” 

FAKTA: 67% wanita hamil malas mengambil asid folik
Jenis jenis spina bifida
  • Okulta (tersembunyi) - wujud jarak kecil antara vertebra pada tulang belakang, paling biasa terjadi...kebiasaanya mereka tidak tahu mereka mengalaminya kerana okulta mempunyai simptom ringan atau tiada simptom langsung... hanya sebahagian kecil sahaja tulang yang tidak bertaup...
  • Meningosele - kurang serius daripada mielomeningosele dan jarang berlaku...sebahagian dari lapisan luaran saraf tunjang terjulur keluar tetapi saraf tunjang selalunya sempurna...terdapat satu sista meyelaputi membran yang boleh pecah dengan mudah...
  • Mielomeningosele - sebahagian dari saraf tunjang dan meninges terjulur keluar dari tulang belakang yang terpisah..adalah jenis yang paling serius. Bonjolan yang berupa sista atau pundi yang diselaputi kulit biasanya boleh dilihat di belakang badan. Sista ini mengandungi tisu dan saraf. Saraf tunjang pula rosak atau tidak terbentuk dengan sempurna. Mereka yang mengalami spina bifida jenis ini biasanya mengalami kerosakan saraf atau kelumpuhan pada bahagian-bahagian tertentu, bergantung kepada di mana sista itu berada. Mereka juga mungkin tidak boleh berjalan atau mengawal kencing.


Anda boleh membantu mengurangkan risiko bayi menghidap spina bifida dengan mengambil suplemen yang mengandungi 400 mikrogram asid folik daripada masa anda mula mencuba untuk hamil hinggalah usia kehamilan tiga bulan Kajian menunjukkan bahawa wanita yang kurang mengambil asid folik lebih berkemungkinan melahirkan bayi dengan spina bifida, berbanding wanita yang mengambilnya pada jumlah yang disarankan.





B Complex Shaklee adalah lengkap dengan vitamin vitamin B termasuk asid folik dan biotin.








credit to moodpro.tripod.com, eserikasih.com, babycenter.com, metro ahad edisi 12052013, google images.










Salam Sihat
Salwa 




 

Thursday, 9 May 2013

~Set Menyusu Shaklee~

Set penyusuan ini disarankan diambil oleh ibu ibu yang menyusukan anak untuk meningkatkan tahap kesihatan tubuh badan ibu dan seterusnya dapat membekalkan segala nutrisi untuk si manja anda dan meningkatkan penghasilan susu. Tapi harus DI INGAT ibu semua WAJIB 'apply' konsep supply and demand.. sama ada menyusukan secara langsung atau melakukan sesi perahan setiap 3 jam atau tidak lebih sehingga payudara benar benar kosong. Ibu juga harus meminum air secukupnya sekurang kurangya 3 liter sehari. dan JANGAN lupa untuk terus berdoa, berzikir supaya dimurahkan rezeki untuk menjayakan penyusuan sehingga cukup umur anak 2 tahun.

Ok, dah faham kan, jom tengok set penyusuan Shaklee yang dicadangkan yang mana Salwa juga mengamalkanya.
Set 3M

1. ESP (Energizing Soy Protein)
  • Memberi tenaga
  • Membantu melancarkan penghasilan susu 
  • Penting untuk kalenjar dan tumbesaran
  • Mencantikan kulit si ibu
  • Membantu mengawal kolesterol
  • Memberi rasa kenyang yang lama
 2. Vita lea
  • Multivitamin terbaik
  • Disaluti dengan spirulina
  • Mengandungi 28 vitamin dan mineral penting
  • Sistem penyerapan bioaktif
  • Dapat membekalkan nutrisi lengkap untuk ibu dan anak
  • Meningkatkan metabolisma dan melambatkan proses penuaan
3. B - Complex
  • Terlibat dalam penghasilan tenaga
  • Anti stress
  • Membantu meninggikan sistem pertahan badan
  • Membantu ibu ibu berfikiran positif (happy)
  • Membina rambut yang sihat dan mencegah uban
4. Vitamin C
  • Meningkatkan antibodi dalam susu ibu
  • Membentuk kolagen 
  • Mencantikan kulit
  • Memperbaiki insomnia(susah tidur)
  • Jika si ibu atau si anak demam, ibu perlu hanya tingkatkan pengambilan vitamin c 2 biji sehari.
5. Alfafa
  • Raja segala tumbuhan
  • Kaya dengan vitamin dan mineral
  • Penggalak penghasilan susu
  • Merawat gangguan pencernaan
  • Mengawal kolesterol dalam darah
  • Membantu menghilangkan alergik
  • Bertindak sebagai 'kacip fatimah' kepada wanita
  • Menyahkan toksin dalam badan
  • Memulihkan urat selepas bersalin
6. Ostematrix
  • Kalsium-magnesium yang dilengkapi dengan vitamin D
  • Kalsium sangat penting bukan sahaja untuk ibu menyusu malah sebagai wanita, kerana kita mudah mendapat osteoporosis apabila usia meningkat
  • Bahagian kalsium dalam darah akan berkurangan apabila si ibu datang haid. Maka susu agak merudum. Jadi digalakkan mengambil ostematrix
  • Meningkatkan paras kalsium dalam darah dalam masa 12 jam
  • 2 kaplet ostematrix = 2 gelas susu.
ha! yang ni anda boleh pilih mengikut kesesuaian poket anda.
untuk keterangan lanjut:
FB page Raishah Vita Shoppe
sascima78@gmail.com
Konsultasi PERCUMA.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosii, merawat, atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Tuesday, 23 April 2013

Jom ubah

Hujan dari petang tadi..sekejap sekejap berhenti..alhamdulillah..sejuk bumi mu Allah..hurm...bukan ni sebenarnya yang bermain di fikiran..dah dua tiga hari terfikir..dan rasa nak share supaya anda juga memikirkan nya..hehe..tak susah pun..bukan soal jawab untuk exam..just a simple question..
ini khas untuk kaum wanita yang sudah berkahwin..ha..mesti pelik..soalan apa ni..hahaha..relax..jangan gelabah na..
pernah tak puan - puan, kakak - kakak, atau ibu - ibu sekalian terfikir..atau mungkin saya sorang je kot yang fikir macam ni..kenapa bila masa disahkan hamil kita sangat TERUJA untuk buat persiapaan. Bukan persiapan pakaian, katil, nama atau yang seumpanya..tapi mempersiapkan diri ni untuk makan segala jenis vitamin yang diberi oleh klinik kesihatan, minum air gula, cek tekanan darah, ujian air kencing, dan macam macam lagi lah..sape yang dah pernah hamil mesti dah hafal segala macam ni kan..dan bersemangat nak minum susu untuk ibu hamil..yang biasa iklan kat dalam tv tu kan..
ALASAN yang biasa keluar dari mulut ada lah.."Demi anak dalam perut ni..mama sanggup buat apa sahaja, asalkan anak mama sihat". betul tak?
 bukan saya sorang je macam tu..saya pasti anda pun macam tu....TAPI, pernah tak anda lakukan rutin semasa hamil, setelah bersalin? makan lagi tak vitamin b complex. vitamin c. folik asid. susu. vitamin yang mengandungi zat besi. saya tak makan. YE. saya memang tak makan dah semua vitamin tu...cuma saya masih minum susu tapi bukan la susu ibu hamil, saya minum anlene perasa coklat. 
Sebab apa saya tak makan, sebab saya masih lagi ditampuk yang lama. masih tak tau yang badan kita perlukan makanan tambahan atau pun vitamin ni..sampai la saya bertemu shaklee..saya belajar setiap jenis vitamin..saya belajar kenapa badan kita perlukan vitamin. saya belajar semua tu hanya untuk pastikan badan saya sihat, sebab saya masih menyusukan Haikal..jadi saya perlu berikan segala nutrisi penting untuk Haikal membesar. bukan ibu menyusu je perlukan semua ni..tapi kita semua..sebab apa..badan kita nak pakai lama..setiap hari badan kita berkerja..kita ambil contoh mudah, kereta. kereta yang digunakan tanpa servis, pasti banyak masalah bukan. banyak maintenance yang perlu kita fikir kan bila guna kereta. minyak hitam, tayar, enjin, semua la..kita harus jaga..kalau tak, keta akan rosak di tengah jalan..bila dah rosak lagi banyak keluar wang kan..begitu juga dengan kita..bila badan tak dijaga dengan betul..banyak penyakit akan singgah..time tu berhabis duit keluar masuk hospital..rugi..banyak yang kita rugi..masa..kesihatan..macam macam lagi lah..
jadi mulai hari ini, mari kita ubah ke arah kebaikan..kalau boleh amalkan pengambilan vitamin..yang basic pun tak pe..pilih la dari jenama yang anda suka. yang anda percaya. keputusan di tangan anda..kesihatan hak anda..dan jangan lupa untuk cek tekanan darah, diabetis ke..buat sebulan sekali..monitor kesihatan anda..ingat 'cegah sebelum parah'..


~ salam sihat ~

B complex

B complex Shaklee
B - complex shaklee mengandungi 8 komponen penting Vitamin B (B1, B2, B3, B5, B6, B12), termasuklah 100% biotin dan asid folik. Para saintis shaklee telah mencipta asid folik secara semulajadi yang pertama di dunia dengan kadar kebolehserapan (bioavailibility) yang sangat tinggi dan berkualiti. Ini kerana asid folik semulajadi tidak mudah untuk diserap oleh tubuh dan hampir 99% asid folik ynag terdapat dalam pasaran bersifat sintetik. Vitamin B adalah vitamin larut air, jadi sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sistem pencernaan(bila makan vitamin b, mesti kalau buang air kecil berwarna kuning pekat).
Tanda kekurangan vitamin B
  • keletihan 
  • kebas
  • kerengsaan usus
  • gemuruh
  • kemurungan
  • paranoid 
  • lemah 
  • lesu
  • stress
Kepentingan B complex
  • Menukar makanan kepada tenaga - membantu penghadaman, menukar lemak, karbohidrat, dan protein kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan atau kelesuan
  • Melawan tekanan - memastikan kesihatan fungsi saraf sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan imsomnia(sukar tidur)
  • Membantu tumbesaran - menggalakan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak kanak, membantu pembinaan DNA dan sel sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang
  • Membaiki masalah rambut -  membaiki masalah kulit kepala, beruban, gugur, kelemumur
  • Baik untuk mata - mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan
  • Mencegah anemia - membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi, meransang aliran darah dalam tubuh, merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular, merawat atau mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah muntah, mabuk darat atau laut
  • Meredakan senggugut - baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan, dan masalah penghadaman, terutamanya  mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit
  • Mencegah perlcche - dikenali juga sebagai kerekahan mulut (mouth chilitis), mencegah jangkitan lidah (glossitis), nafas berbau
  • Detoksifikasi - meredakan alahan
  • Mudah fokus - membantu fokus, memperkasakan memori dan daya pemerhati
  • Melindungi terhadap keracuna plumbum
  • Mencegah kemandulan - masalah haid
Berminat? Contact me: sascima78@gmail.com atau sascima78@yahoo.com atau FB page Raishah vita shoppe.

Thursday, 18 April 2013

Saya Juga Ber'shaklee'

Assamualaikum semua...


Wahhh...baru buat blog..tetiba sunyi sepi pulak seminggu...apa cer ye!
ha..mintak maaf la semua... dugaan...rintangan harus ditempuhi.. ada perkara yang tak dapat dielakkan...haishhh!! Panjang benor citernya nanti...Jom salwa nak share tips untuk anda semua yang bergelar ibu dan menyusukan anak anda dengan susu ibu.. nak bertenaga sepanjang hari..nak buat stok susu ibu...meh kita tengok ye.. Jemput cuci mata dan pilih set mengikut bajet anda. Nak best price boleh terus email salwa sascima78@gmail.com

Pilihan Ibu yang BIJAK
Sekarang salwa sendiri pun makan supplement ni...salwa amek ESP, Ostematrix, B complex dan Vita lea... Kenapa la nak makan supplement ni bagai salwa? ha big question mark! susu saya ok je..cukup je untuk baby..baby pun tak meragam. YE! saya dulu pun berfikiran begitu. Tapi bila saya kaji semula, saya harus berikan nutrisi yang TERBAIK untuk Izz Haikal..tapi saya tak makan ikut piramid makanan. Jadi bagaimana Izz Haikal nak dapatkan semua zat zat terbaik kalau mama nya makan ikut suka je. Saya tertarik bila tengok ramai testimoni berjaya dengan set menyusu Shaklee ni. Kenapa tidak saya sertai mereka... Saya mahu membantu kaum ibu yang menyusukan anak mereka. Mungkin dengan ini, saya mampu menyelesaikan masalah kaum ibu yang kurang susu, selalu penat, atau mahu membuat stok susu untuk anak mereka. Anda juga boleh jadi seperti mereka! 

Wahhh!! Banyaknya..Saya juga mampu HASILKANNYA!