Saturday 14 September 2013

Supplement Untuk Pesakit Diabetes

"Malaysia negara ke lapan tertinggi di dunia pengambilan gula- statistik tahun 2010 "
"Secara purata rakyat Malaysia mengambil 26 - 32 sudu gula sehari berbanding 9 - 10 sudu yang disarankan" - i Sihat september 2013


Bila baca statement di atas, macam sukar untuk dipercayai.. SEHARI 26 - 32 SUDU GULA?? Banyak tu.. dalam sedar tak sedar.. pengambilan gula melebihi nilai sepatutnya, macam mana ini boleh berlaku? Pemilihan pemakanan yang kurang tepat..makanan yang tinggi nilai gula seperti gula gula, kek, biskut, kuih muih, minuman tin, minuman bikarbonat dan sebagainya...Hasil kajian oleh CAP pada tahun 2009 mendapati sebotol sos cili dan tomato daripada pelbagai jenama mengandungi 26 sudu teh hingga 37 sudu teh.. (rasa pedas, tapi kandungan gula juga tinggi..hihi). Kalau selalu mengamalkannya, tak mustahil mengundang diabetes kan..

"Kira kira 3.6 juta orang dewasa bakal menghidapi penyakit diabetes atau kencing manis di Malaysia - Presiden Majlis Pencegahan Obesiti, Jong Koi Chong"

Statement dia atas, salwa baca dari sini..sangat membimbangkan..namun begitu, penyakit diabetes boleh dicegah dan dirawat.. Jaga corak pengambilan makanan dengan betul dan anda juga boleh mengamalkan supplement untuk mengurangkan risiko penyakit diabetes.. Mencegah lebih baik dari mengubati.. ada peluang untuk mencegah, jangan lengahkan masa..nanti kalau dah terlambat..merana  la diri.. tanggung la sendiri..hehehe

Supplement untuk pesakit diabetes, yang ni cadangan set supplement untuk mereka yang menghidap diabetes atau kencing manis..ketiga tiga supplement ini membantu mengatasi masalah diabetes..





Untuk mereka yang tak suka makan supplement berbentuk kapsul atau pil, boleh amalkan VIVIX.. yang ni juga untuk mencegah penyakit diabetes.. dan anda boleh lihat sendiri testimoni hasil pengambilan vivix, bacaan paras gula semakin menurun..

 




walaupun tadi dah guna ayat ni..tapi masih nak guna kan jugak ayat ni....."mencegah lebih baik dari mengubati" atau dalam english nya... "prevention is better than cure".. Ayuh rakyat Malaysia, jauhkan diri anda daripada golongan yang berisiko untuk mendapat penyakit ini..





HEALTH IS WEALTH



Berminat untuk dapatkan supplement untuk pesakit diabetes?
Klik disini




sumber: shaklee golden lounge

No comments:

Post a Comment