Sunday 8 September 2013

CoQHealth Plus Bukan Hanya Untuk Kesihatan Jantung

Assalamualaikum...

Selamat menghabiskan hujung minggu..hihihih

Agak terlewat untuk update entry mengenai promosi bulan ni..Hampir seminggu dah promosi...Maaf ye pembaca... Apa yang specialnya bulan ni? sangat special sebab produk ni baru je dilancarkan pertengahan tahun ni..ha baru beberapa bulan kan..tapi dah ramai juga yang mencuba..khas untuk mereka yang ingin menjaga kesihatan JANTUNG.. Tau kan..Peranan jantung sangat lah penting.. Dan yang paling menakutkan, penyakit jantung adalah PEMBUNUH NOMBOR SATU NEGARA..Yang mengejutkan lagi, bila ia membunuh secara senyap..nampak sihat, tapi tiba tiba meninggal..mintak dijauhkan lah dari kita semua yer..sebab zaman sekarang penyakit tak mengenal usia...golongan muda pun tak terkecuali..

Ok lah, mari kita berkenalan dengan produk baru iaitu CoQ Health Plus..

CoQHealth plus mengandungi bahan bahan semulajadi seperti campuran 28mg CoQ10 dengan vitamin E dan juga ekstrak teh hijau. Kombinasi CoQ10 dan vitamin E dipercayai mengukuhkan keupayaan antioksidan yang terdapat didalam vitamin E kerana CoQ10 membantu mengitar dan menjana semula vitamin E, untuk memberikan perlindungan antioksidan yang berterusan terhadap sel sel tubuh. Ekstrak teh hijau mengandungi procyanidins yang telah ditemui dapat membantu menyokong kesihatan endothelium (lapisan diantara kapilari darah dan jantung). CoQhealth plus menggunakan CoQ10 yang berasal daripada sumber semulajadi melalui kaedah penapaian yis. Sumbernya yang telah diuji dan diyakini ramai secara meluas mempunyai kualiti yang tinggi dalam sumber bioketersediaan.

CoQHealth plus bukan sahaja untuk kesihatan jantung, tetapi ada banyak lagi..Jom kita tengok apa kelebihan CoQ10 yang ada dalam CoQhealth plus..

Untuk kesihatan jantung
CoQ10 didapati sangat banyak didalam sel sel jantung. Ini kerana tugasan berat yang dipikul oleh jantung memerlukan tenaga yang banyak. Banyak kajian telah dijalankan menggunakan CoQ10 dalam pesakit yang menghidapi penyakit jantung, terutamanya "congestive heart failure"(CHF) dan didapati CoQ10 sangat berguna untuk pesakit pesakit ini. Kajian menunjukkan CHF bergantung rapat dengan kadar CoQ10 dalam darah dan tisu yang rendah. Dalam erti kata lain, CoQ10 rendah kemungkinan untuk mendapat CHF adalah LEBIH TINGGI. CoQ10 menghalang proses yang menyebabkan atherosclerosis (saluran darah tersumbat kerana kolesterol).

Untuk kecantikan
CoQ10 banyak digunakan dalam menghasilkan krim muka dan juga toner...CoQ10 dapat menghalang radikal radikal bebas. Pemakaian produk yang mengandungi CoQ10 selama beberapa minggu dapat mengurangkan kedutan terutama dibahagian mata. CoQ10 merupakan supplement yang terbaik untuk kulit kerana kandungan anti oksidan yang tinggi..(ermm..menarik..)

Untuk kesuburan
CoQ10 untuk kesuburan suami isteri. Pengambilan CoQ10 dapat membantu menghasilkan telur yang matang dan berkualiti bagi para isteri. Untuk suami, ia membantu meningkatkan bilangan sperma yang berkualiti. CoQ10 didapati dapat membantu kejayaan proses IVF, hasil kajian yang telah dijalankan oleh sekumpulan penyelidik dari Toronto Centre of Advanced Reproductive Technology yang diketuai oleh Eleizer Burstein M.D.

Untuk tenaga
Kajian yang dilakukan oleh jabatan physiology, Meram faculty of Medicine, University Selcuk, Turkey mendapati bahawa suppelement CoQ10 yang diberikan 100mg sehari selama 8 minggu telah meningkatkan persembahan aktiviti atlet. Ahli sanitis disana menyimpulkan bahawa CoQ10 dapat meningkatkan persembahan aktiviti, menambah tenaga, mengurangkan rasa letih untuk seseorang melakukan aktiviti lasak.
CoQ10 digunakan untuk membekal atau membuang oksigen dari molekul yang aktif. Ia penting dalam proses pembuatan ATP, iaitu sumber tenaga badan dari sumber makanan. Proses pembuatan tenaga ini berlaku di dalam mitochondria, satu bahagian didalam sel sel badan. Jika seseorang mengalami keletihan tanpa sebab tertentu, berkemungkinan besar puncanya ialah kekurangan elemen CoQ10 didalam tubuh seseorang itu.

CoQ10 untuk tenaga

Setakat ni sahaja coretan hari ini..sebenarnya banyak lagi fungsi CoQ10 yang ada dalam CoQ health plus..tetapi tunggu next entry yer...sambil sambil tu jom layan gambar di bawah... sayangi kesihatan anda, sayangi jantung anda.. hadiahkan pada mak ayah pun bagus, sebabnya...cer tengok kat bawah ni...










No comments:

Post a Comment