Tuesday 2 July 2013

Khasiat GLA Complex

Wahhh...mentang mentang bulan ni promosi GLA..salwa pun asyik nak update pasal GLA je la kan...ahahaha..actually nak share la juga ngan kamu semua..apa istimewa nya GLA ni..sampai menjadi sebutan ramai..bukan setakat untuk yang dah bergelar isteri je..yang belum kahwin pun..sama sama rasai penangan GLA..kannnn..

GLA atau pun gamma-linolenic acid diekstrak dari borage (a.k.a starflower) sangat sangat terkenal dinegara barat..dan biasa digunakan oleh mereka untuk perubatan tradisional..kebiasaanya untuk kembung, kejang, diarrhea, asthma, bronchitis, kardivaskular, untuk metabolisma badan, sistem hormon, melegakan simptom PMS, menapous, dan macam macam lagi..

GLA yang diekstrak dari borage mengandungi 2 kali ganda lebih GLA dalam EPO..3 kali lebih dari segi bioavailability..dan 3 kali lebih berkesan dari EPO..1 kapsul  mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik omega 6. 

Ramuan semulajadi dalam GLA complex..

sumber asli GLA complex

~the most natural, the most effective natural ingredients~



1001 KEGUNAAN GLA

PELEMBAP KULIT & ANTI PENUAAN
  • Baik untuk kesihatan, melembutkan dan menganjalkan kulit. Digunakan secara meluas dalam kosmetik kerana kandungan omega 3 dan omega 6 asid lemak yang menyuburkan epidermis. Tinggi dalam asid salisilik, minyak borage digunakan secara meluas dalam kosmetik sebagai anti jerawat dan anti septik.
KESIHATAN KUKU
  •  GLA melembapkan dan menguatkan kuku, manakala asid salisilik menghapuskan jangkitan.
KESIHATAN RAMBUT
  • Merawat rambut bercabang, rambut gugur, rambut kering dan masalah kulit kepala. ia dapat menjana semula lapisan kulit kepala.
MENGURANGKAN BERAT BADAN
  • Satu kajian pada tahun 2007 menunjukkan minyak borage boleh mengawal dan menurunkan berat badan. Saintis menyatakan kandungan GLA yang tinggi membantu metabolisme dan boleh mengurangkan selera.
ARTRITIS
  • Dikatakan ia boleh menyekat molekul yang menyebabkan radang sendi. Ambil 1 - 2 biji sehari..Jika lebih daripada 3000mg GLA setiap hari, peningkatan keradangan mungkin berlaku.
MENSTABILKAN HORMON
  • GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon, mengurangkan PMS, mood swing, water retention, dan payudara bengkak 
MELAMBATKAN MENOPOUS
  • Mengurangkan simptom menopous seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi, pengambilan jangka masa panjang boleh melambatkan penuaan dan mengetatkan uterus
MENENTANG KANSER
  • GLA ialah antioksidan yang meningkatkan sistem imun dan menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.
MENGURANGKAN KOMPILASI DIABETIS
  • Merendahkan gula dalam darah. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula dalam darah yang tinggi.
MEMPERBAIKI INFLAMASI KULIT
  • Mengurangkan inflamasi kulit, ekzema, alergik, kegatalan kulit, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan. 







Nak order?
sascima78@yahoo.com



No comments:

Post a Comment