Thursday 25 July 2013

Cara Mudah Atasi HB Rendah Ketika Hamil

Alhamdulillah..masuk 16 ramadan dah...dah setengah bulan kita berpuasa kan...Dalam bulan ramadan ni, banyak sungguh berita gembira salwa dengar..ramai kawan kawan yang dah hamil..Syukur..!! Rezeki di bulan mulia...macam sinonim pulak dengan promosi GLA yang berlangsung sehingga hujung bulan ni...Aura GLA kuat sangat..semua subur subur..hikhikhik..gurau je ye...tu semua datangnya dari DIA..Anugerah tak ternilai kan..Alhamdulillah...

Actually, bukan nak cerita pasal GLA..(tapi kalau nak tau, boleh juga pm kat FB yer..)
Bila dah hamil..macam macam kene jaga..terutama yang pertama kali hamil..banyak yang kene dititikberatkan..time mengandung ni la kalau tak jaga dengan betul, macam macam penyakit boleh singgah..diabetis la...darah tinggi lah..tak kurang juga masalah HB rendah..yang ni bahaya..boleh membawa maut....HB rendah maksud nya kecairan sel darah merah..kalau darah terlampau cair boleh menyebabkan tumpah darah ketika waktu kelahiran baby..sangat sangat berisiko..

Untuk anda yang pernah mengalami masalah HB rendah ni..mesti dah dengar pelbagai petua untuk naikkan HB..antaranya, makan organ dalam haiwan macam hati ayam, makan kerang lah..dan kalau sayur of course la bayam..yang tak suka tu lah kene makan..yang alergik seafood dan tak makan hati ayam tu macam mana pulak? dah habis telan pil klinik bagi..tapi still tak naik naik juga..ha acaner tu? bila gi klinik je..bacaan HB tak cantik..stress!!

Hehe..Kalau itu lah yang anda sedang lalui, jangan stress ye..sian ke baby dalam perut tu..lagi kesian kalau BP naik lak..satu masalah lagi..hihihi..setiap masalah ada cara penyelesaiannya..sama ada kita dapat selesaikannya dengan cepat & mudah..atau terpaksa try & error... Untuk anda yang dah banyak kali try & error tu..dah pelbagai eksperimen buat kat diri sendiri tu..masih tak berjaya juga..Tak yah susah susah dah ye..salwa ada cara mudah untuk selesaikan masalah anda, ini pun di suggestkan oleh doktor juga.. nak tau? try tengok bawah ni...Cara mudah atasi HB rendah ketika hamil ialah.....VITA LEA.


Namanya ialah Vita lea, Multivitamin yang sangat sangat bagus..kenapa? sebab segala nutrisi yang diperlukan oleh badan ada dalam ni..terutama bagi yang memilih bab makan..kadang bukan memilih..tekak time mengandung ni lain..kadang ada makanan tak leh masuk kan..yang biasa makan pun kadang jadi tak leh nak telan bila ngandung ni..hahaha..macam macam kan..

Ok..tu je lah..nak kongsikan..semoga semua kawan kawan yang hamil..selamat bersalin..selamat semuanya ye..dapat baby comel comel..kiut miut..(tetiba pulak terbayang baby comel comel..haaaa gewaaaammmm..) byeeeee...nak berangan ngan baby comel jap..hahahahah







Nak order?
Raishah Vita Shoppe
sascima78@yahoo.com
sascima78@gmail.com

No comments:

Post a Comment