Tuesday, 30 July 2013

Tips Atasi Loya & Alahan ketika Hamil

Alhamdulillah..positif hamil..syukurnya bila dengar doktor cakap macam ni kan " tahniah puan, anda hamil.."
kalau anak sulung senyum lebar sampai ke telinga lah..(tetiba teringat pengalaman sendiri, encik suami la paling happy..hehehe)

Tetapi kan..dalam gembira tu..ada yang paling kita tak larat nak lalui...alahan ..tekak loya..makan siket muntah..tak makan langsung tak larat pulak kan..hanya perempuan je yang memahami situasi ni...kalau trimester pertama je alahan takpe jugak..kalau yang lebih dari tu..adoiii...tak larat sungguh...

Hasil carian di google, ada beberapa tips untuk atasi loya ni...Antaranya:

1. Ambil segenggam daun kari, bersihkan dan kisar sehingga menjadi jus..campurkan jus tersebut dengan sedikit perahan limau nipis dan sesudu gula..Minum setiap pagi..sumber dari pama.

2.   Legakan perut dengan memakan makanan berhalia. hidu lemon ataupun minum jusnya..

3.  Makan asam..

4. Minum air 100Plus, tapi bukan minum begitu je..kene campur air kosong dengan nisbah 70:30 atau 80:20..

5. Makan mangga ataupun jeruk...

dan banyak lagi lah..

so anda yang sedang hamil anak pertama atau anak ke berapa tu..alahan, loya kuat sangat..boleh lah cuba tips kat atas tu ye...mana tau berhasil..tapi bagi salwa..kalau nak mudah, boleh je..lagi senang kot..tak perlu nak sediakan bahan bahan..cuma ngap masuk mulut je..nak tau apa dia? cer tengok kat bawah ni...


melegakan alahan & loya tekak
Bukan sekadar melegakan loya tekak..malah ketidakselesaan perut, cirit birit, mabuk laut..dan macam macam macam lagi lah..jadi boleh lah standby satu botol ni kat umah...nak jalan standby dalam handbag ye..mudah kalau tetiba datang angin satu badan..pun boleh ngap je masuk mulut..hehehe










Order disini?
Raishah Vita Shoppe
sascima78@yahoo.com
sascima78@gmail.com





segala sumber datangnya dari sini..


Friday, 26 July 2013

Kulit Semakin Cantik Dengan Set Kecantikan Dari Shaklee

Assalamualaikum, selamat pagi semua..Salam Nuzul Quran..selamat bercuti bagi negeri yang bercuti..hikhikhik..yang kije tu..kene semangat la bekerja kan..
Semakin dekat nak raya, semakin ramai yang nak tampil jelita..Tapi jangan sampai salah pilih produk dah la..sebelum membeli tu, buat la pilihan dengan bijak, pertama pastikan lulus KKM, selamat dan tidak mengandungi bahan terlarang..kalau harga terlampau murah berbanding harga pasaran tu..sila double cek..takut nanti dapat yang tiruan punya..kene la beringat sebelum terkena kan..nanti dah kene..muka cantik jadi sebaliknya pulak..sape salah? sape nak tanggungjawab..sendiri jawab la...
Alhamdulillah, produk shaklee yang sudah lebih 50 tahun bertapak di Malaysia, ada kelulusan KKM, Halal, 100% dari bahan semulajadi..dan yang paling penting selamat serta berkesan...

Buat mereka yang nak cantik tu, salwa nak kongsikan sedikit tips untuk dapatkan kulit cantik...cantik kat sini bukan lah nak tukar muka jadi artis ni ke..jadi artis tu ke..jadi muka sendiri je..tapi kulit muka tu yang jadi semakin jelita menawan..parut hilang..muka glowing..jerawat takde..muka licin dan gebu..

Kebiasaannya, kita lebih kepada rawat kulit muka dari luaran..sapu krim tu lah..krim mengecutkan jerawat lah..bape banyak krim muka dah cuba..tapi hasilnya tidak seindah mana pun..hehe..jadi nak hasil yang lebih menawan..cari lah punca masalah sebenar..baru lah senang nak rawat..macam mana nak tau? mudah je..dari pemakanan...macam nenek moyang kita dulu..mana ada jerawat banyak kan..apa yang mereka makan? ulam ulaman..makanan yang berkhasiat..takde fast food ni..tapi zaman sekarang boleh ke? hahaha..agak susah rasanya...nak mudah amalkan lah supplements..salah satu cara hadiah buat diri sendiri sebab tak mampu nak makan ulam banyak banyak ni...hahahha

Ok lah..tak mau celoteh panjang lebar...jom layan gambar gambar di bawah..yang datangnya dari pengguna yang menggunakan produk produk shaklee..







Cukup la ni je..hasilnya memang puas hati..glowing kan?
Kebanyakkan penguna menggunakan ESP, B complex, Vita C/Chewable Vita C, Vitamin E..yang lain tu..ada bajet lebih boleh la nak tambah shaklee collagen powder ke..nak vivix ke..nak GLA complex ke..

Anda inginkan muka yang cantik serta berseri seri?
Bertindak sekarang!!! 








Order disini
sascima78@yahoo.com
sascima78@gmail.com







 









Thursday, 25 July 2013

Cara Mudah Atasi HB Rendah Ketika Hamil

Alhamdulillah..masuk 16 ramadan dah...dah setengah bulan kita berpuasa kan...Dalam bulan ramadan ni, banyak sungguh berita gembira salwa dengar..ramai kawan kawan yang dah hamil..Syukur..!! Rezeki di bulan mulia...macam sinonim pulak dengan promosi GLA yang berlangsung sehingga hujung bulan ni...Aura GLA kuat sangat..semua subur subur..hikhikhik..gurau je ye...tu semua datangnya dari DIA..Anugerah tak ternilai kan..Alhamdulillah...

Actually, bukan nak cerita pasal GLA..(tapi kalau nak tau, boleh juga pm kat FB yer..)
Bila dah hamil..macam macam kene jaga..terutama yang pertama kali hamil..banyak yang kene dititikberatkan..time mengandung ni la kalau tak jaga dengan betul, macam macam penyakit boleh singgah..diabetis la...darah tinggi lah..tak kurang juga masalah HB rendah..yang ni bahaya..boleh membawa maut....HB rendah maksud nya kecairan sel darah merah..kalau darah terlampau cair boleh menyebabkan tumpah darah ketika waktu kelahiran baby..sangat sangat berisiko..

Untuk anda yang pernah mengalami masalah HB rendah ni..mesti dah dengar pelbagai petua untuk naikkan HB..antaranya, makan organ dalam haiwan macam hati ayam, makan kerang lah..dan kalau sayur of course la bayam..yang tak suka tu lah kene makan..yang alergik seafood dan tak makan hati ayam tu macam mana pulak? dah habis telan pil klinik bagi..tapi still tak naik naik juga..ha acaner tu? bila gi klinik je..bacaan HB tak cantik..stress!!

Hehe..Kalau itu lah yang anda sedang lalui, jangan stress ye..sian ke baby dalam perut tu..lagi kesian kalau BP naik lak..satu masalah lagi..hihihi..setiap masalah ada cara penyelesaiannya..sama ada kita dapat selesaikannya dengan cepat & mudah..atau terpaksa try & error... Untuk anda yang dah banyak kali try & error tu..dah pelbagai eksperimen buat kat diri sendiri tu..masih tak berjaya juga..Tak yah susah susah dah ye..salwa ada cara mudah untuk selesaikan masalah anda, ini pun di suggestkan oleh doktor juga.. nak tau? try tengok bawah ni...Cara mudah atasi HB rendah ketika hamil ialah.....VITA LEA.


Namanya ialah Vita lea, Multivitamin yang sangat sangat bagus..kenapa? sebab segala nutrisi yang diperlukan oleh badan ada dalam ni..terutama bagi yang memilih bab makan..kadang bukan memilih..tekak time mengandung ni lain..kadang ada makanan tak leh masuk kan..yang biasa makan pun kadang jadi tak leh nak telan bila ngandung ni..hahaha..macam macam kan..

Ok..tu je lah..nak kongsikan..semoga semua kawan kawan yang hamil..selamat bersalin..selamat semuanya ye..dapat baby comel comel..kiut miut..(tetiba pulak terbayang baby comel comel..haaaa gewaaaammmm..) byeeeee...nak berangan ngan baby comel jap..hahahahah







Nak order?
Raishah Vita Shoppe
sascima78@yahoo.com
sascima78@gmail.com

Sunday, 21 July 2013

Mana yang Menjadi Pilihan..Sintetik vs Semulajadi?

Assalamualaikum...sekejap je dah masuk 12 ramadan..pada bulan penuh barakah ni..salwa nak kongsikan dengan korang..tips sebelum membeli vitamin..atau pun supplements..ni penting sebab kita yang nak makan..kita makan pun untuk jaga kesihatan sekarang dan juga masa depan kan..so sebelum membeli..ambil masa untuk membuat pilihan..pastikan yang terbaikkkk(bak kata boboy..hehe)

Kat pasaran ni banyak sangat jenis vitamin kan..pelbagai jenama..sama ada yang jual kat farmasi, kedai ubat ataupun melalui pegedar perseorangan..Apa yang anda perlu titik berat dalam pemilihan vitamin selain kandungan nya adalah sama ada ia sintetik atau pun dari bahan semulajadi..




Cara mudah nak tau vitamin sintetik yang ada silika gel tu..Vitamin sintetik dihasilkan dari bahan kimia yang mempunyai ciri ciri seakan akan bahan yang terdapat dalam vitamin. Contohnya, asid askorbik (vitamin c) mempunyai formula empirik C6H806, jadi gabungan dari molekul molekul karbon, hidrogen dan oksigen ini boleh dihasilkan dari apa apa bahan bagi menghasilkan asid askorbik.
Manakala, vitamin semulajadi dihasilkan dari ekstrak bahan semulajadi dengan mengambil intipati yang diperlukan dan menyingkirkan serat fiber. 


Vitamin semulajadi lebih serasi dengan badan kita..sebab apa? ia dihasilkan dari sumber makanan kita..jadi ia bertindak dengan lebih baik dan semulajadi dengan tubuh..Vitamin ini tidak mendatangkan kesan sampingan..malah memberi kesan yang lebih baik pada tubuh kita...Ini berbeza dengan vitamin sintetik, walaupun formulanya sama ia masih tidak menandingi vitamin semulajadi..apa lagi dengan makanan asli..ini kerana penghasilannya bukan dari sumber makanan..jangan terkejut kalau ada yang menggunakan bahan untuk menurap jalan (tar) digunakan untuk menghasilkan B complex yang bersumberkan sintetik..

Selain itu, yang ni selalu dijadikan perbandingan..memang ramai yang akan pilih lebih murah...tapi kene tengok kualiti..kalau yang murah itu setanding kualitinya dengan yang mahal..dipersilakan beli...tetapi jika yang murah itu dari bahan campuran(bukan original)...lebih baik la anda korban kan sedikit duit tu..untuk beli yang original..sebab ini untuk kesihatan..bukan saja saja untuk makan..sangat suka dengan kata kata yang pernah dibaca didalam buku Mudahnya Menjemput Rezeki hasil tulisan Fathuri Salehuddin..bunyi nya lebih kurang begini.."Duit banyak..Namun kesihatan yang tidak mengizinkan..Duit yang banyak itu tiada gunanya lagi"..Betul kan? Andai duit kita banyak..tapi duduk terlantar dikatil..untuk apa duit itu? Jadi fikir fikirkan lah..
So bezanya disini..Vitamin semulajadi lebih mahal berbanding vitamin sintetik kerana penghasilannya dari bahan semulajadi yang memerlukan kos yang lebih tinggi...begitu juga kalau anda memilih produk organik..ia lebih mahal harganya..kerana produk tersebut dijaga dari benih lagi..tidak menggunakan racun perosak, racun serangga..so..berbaloi anda bayar mahal dengan kualiti yang diberikan..ye tak??

Lagi satu, Vitamin semulajadi tidak mendatangkan kesan buruk kepada pengguna..seperti yang dinyatakan sebelum ini ia bersumberkan makanan yang kita makan..
Vitamin sintetik mempunyai banyak kesan jangka panjang, salah satunya akibat ketidakstabilan bahan bahan yang terkandung didalam vitamin itu sendiri dan manipulasi kimia yang dilakukan dalam menghasilkannya..


Ok..itu sahaja yang salwa nak share ngan korang..mana yang baik..kita kongsikan bersama..sebagai pengguna bijak yang tahu erti nilai kesihatan sebenar..lakukan pilihan bijak yang mendatangkan kebaikan untuk kesihatan anda & keluarga..bukan untuk masa sekarang..tapi untuk jangka masa yang panjang..untuk akan datang..

Saturday, 20 July 2013

Softener Paling Jimat & Paling Semulajadi

Sape dalam dunia ni tak suka berjimat? sume nak jimat kalau boleh kan...bagus amalan jimat cermat ni..so untuk anda yang memang suka sangat berjimat tu..salwa sarankan produk super doper jimat iaitu Soft Fabric Concentrate..penggunaan sudah 2 bulan baru suku je tau (testimoni ni sendiri..hehehe) so kesimpulannya sebotol tu boleh tahan berbulan bulan...kalau pakai jenama lain..mau sebulan sobotol...

Antara kelebihan lain yang bakal anda dapat ialah;
  • Ia bukan sekadar pelembut pakaian yang biasa anda temui dipasaran..Ia jauh lagi berkesan daripada produk lain dalam mengelakkan pakaian daripada berkedut atau melekat pada badan akibat kesan statik. 
  • Berbau harum yang lembut..(macam bau sabun mandi..wangi je)
  • Dengan rumusan kepekatan tinggi, ia bukan sahaja lebih menjimatkan malah anda dapat merasai perbezaannya dengan sentuhan
  • Satu botol boleh melembutkan pakaian sebanyak 64 cucian (banyakkan)


Taraaaa..ni lah dia..nampak macam suci je kan..hahahahah
Soft Fabric Concentrate


 Semestinya softener juga mengikuti falsafah shaklee iaitu SELAMAT, SEMULAJADI, & BERKESAN

  • SELAMAT 
    • Tidak Bertoksik
    • Sesuai untuk semua jenis fabrik yang boleh dibasuh
    • Tanpa bahan kimia berbahaya
    • Tanpa gas beracun
    • Nilai pH yang seimbang
  • SEMULAJADI
    • Menggunakan ramuan semulajadi
    • Tanpa fosfat
    • Tanpa bahan pewarna
    • Bungkusan yang boleh dikitar semula
    • Selamat untuk sistem septik & pembentangan
  • BERKESAN
    • Berpekatan tinggi - bagi 64 cucian
    • Hanya 1/2 aun diperlukan untuk setiap cucian
    • Kurangkan kedutan & kesan statik

 Jadi untuk anda yang nak berjimat, boleh la mulakan dengan menggunakan produk super jimat ni..So duit yang lebih tu boleh simpan buat perkara lain..hehehe









Order Disini
sascima78@yahoo.com
sascima78@gmail.com

Sumber Shaklee



  




Wednesday, 17 July 2013

Hanya Yang Terbaik dari Group Jutawan

Alhamdulillah....syukur ke hadrat ilahi..dengan rezeki yang diberi...terasa sangat gembira dan bahagia bila bertemu jodoh dengan group jutawan..siapa sangka..permulaan sekadar menjadi customer..sekarang dah jadi distributor..bukan sekadar group yang membimbing dalam urusan bisnes..malah lebih dari itu..yang paling dititikberatkan seimbang dunia akhirat..saham didunia ada..saham disana juga insyaallah ada..
Group jutawan shaklee dipimpin oleh seorang wanita yang berjiwa kental yang selalu memberi dan terus memberi untuk anak cucu cicit dan yang seterusnya tu..tak pernah jemu memberi ilmu..siapa orang itu? seorang yang membawa aura positif..dan menjadi role model untuk kami berjaya seperti beliau...beliau ialah Master Shahreza..dan lebih dikenali sebagai kak cery..pendapatan bulanan beliau sudah mencapai 6 angka..hasil bisnes shaklee sahaja..wow!! taraf jutawan bukan? 
Permulaannya hanya RM75 atau pun dengan membuat pembelian sebanyak RM600, anda sudah selangkah menggengam impian menjadi jutawan.. Yang penting ia bukan skim cepat kaya..bukan tipu sana tipu sini.. Anda hanya perlu berkongsi kebaikan dengan mereka yang memerlukan..anda usaha lebih, lebih la anda dapat..bukan itu sahaja..malah banyak lagi..esklusif hanya di group jutawan....so sesiapa yang nak rasai income 3, 4, atau 5, 6angka..daftar sekarang dengan salwa ye...dan anda akan dibawa masuk ke secret group di FB...lagi satu setiap kejayaan anda bakal diraikan dengan suasana yang gilang gemilang di tempat yang esklusif...sape tak nak kan..dah penat usaha..hasilnya dibayar lumayan..jom sama sama menuju impian menjadi jutawan...

Ok..untuk anda yang nak rasa kehangatan group jutawan..jom layan montage meraikan group jutawan yang baru diadakan awal bulan ni...


So tunggu apa lagi..impian menjadi realiti..bertindak segera..masa tak tunggu kita...
Untuk anda yang nak rasai income masuk setiap bulan dengan hanya duduk depan laptop..boleh terus email salwa ke sascima78@yahoo.com..



~TIADA YANG MUSTAHIL, SEKIRANYA KITA BERUSAHA~

Monday, 15 July 2013

NutriWhite..Penjagaan Kulit Dari Alam Semulajadi

Selamat petang semua..entry untuk kali ini bukan berkaitan dengan pemakanan vitamin..tapi untuk penjagaan muka..agar tampil cantik berseri..yang pastinya ia dari bahan semulajadi..sesuai dengan falsafah shaklee iaitu SELAMAT, SEMULAJADI & BERKESAN..

So untuk anda..yang masih mencari produk kecantikan muka..boleh la pertimbangkan NutriWhite ni juga ye..


NutriWhite

 

FUNGSI NutriWhite

  •  MENGHALANG
Kerosakan matahari dan alam sekitar dengan aktif melindungi kulit anda dari kerosakan, kegeleapan, akibat sinaran cahaya matahari
  • MENGURANGKAN
Mengurangkan penghasilan pigmen hitam pada kulit daripada menjadi gelap
Hasilnya anda akan dapat kulit lebih cerah dan berseri, mengurangkan warna kulit yang tidak sekata, dengan penggunaan berterusan kulit wajah akan kelihatan lebih sempurna
  • MENYEKAT
Menyekat pemindahan pigmen hitam daripada dasar sel kulit ke lapisan atas untuk mencegah kemunculan tompok hitam
  • MENCERAH
Mencerahkan warna melanin yang sedia ada serta tompok hitam juga menyerlahkan kulit secara keseluruhan
  • MEMPERBAHARUI
Memperbaharui dengan menghilangkan sel kulit mati yang mengandungi melanin berlebihan agar kulit lebih cantik dan berseri. 


Nak cantik berseri? Jom ikuti langkah demi langkah..

 




Order Disini
Raishah Vita Shoppe
sascima78@yahoo.com
sascima78@gmail.com