Sunday, 30 June 2013

Keputihan Punca Sukar Hamil

Keputihan punca sukar hamil? bagaimana keputihan boleh menjejaskan kesuburan seseorang itu?
Keputihan ini biasanya disebabkan oleh bakteria yang menjangkiti kawasan faraj. Bakteria ini kemudiannya merebak kebahagian uterus dan seterusnya pada bahagian tiub follopio..pada waktu ini risiko berlakunya KESUKARAN UNTUK HAMIL adalah TINGGI.  Menurut American Journal of Obstetric & Gynecology menyatakan 85% wanita di U.S sengsara menghidap keputihan..dan ini juga mungkin menyamai peratusan wanita di Malaysia yang menghidap keputihan.

Ada banyak punca keputihan antaranya perubahan hormon, perubahan mental(stress/tekanan), jangkitan, ubatan, penyakit dalaman(contoh, kencing manis, tiroid, dll)..

Jika anda menghadapi masalah keputihan, segera lah berjumpa dengan doktor untuk mengetahui tahap keputihan...sama ada serius atau tidak..

Cara atasi keputihan secara tradisional

1. Ambil secekak pucuk pegaga dengan akarnya sekali, bersihkan
2. Kemudian rebuslan pucuk pegaga tadi bersama sama 2 gelas air bersih
3. Masukkan sedikit garam ke dalam air rebusan tersebut
4. Setelah mendidih, biarkan ia sehingga sejuk
5. Tapis air rebusan yang telah sejuk tadi
6. Minum air rebusan tersebut 2 kali sehari
7. Amalkan sehingga masalah keputihan dan rasa gatal itu sembuh.

atau pun anda boleh amalkan cara ini

1. Ambil 12 helai daun sireh dan bersihkannya
2. Sediakan air suam 1 liter
3. Ramas kesemua daun sireh tadi bersama sama air suam tadi
4. Tapis air tersebut
5. Gunakan air tapisan tersebut untuk mencuci bahagian sulit 
6. Lakukan sehingga anda dapat mengatasi masalah keputihan
7. Selain dapat menghilangkan rasa gatal & bau, petua ini juga dapat merapatkan kembali bahagian alat sulit wanita


Susah nak cari daun pegaga, daun sireh ni..atau dalam erti kata lain..anda nak mudah atasinya.hikhikhik..amalkan makan supplement ALFAFA..ia juga membantu merawat masalah keputihan..




Nak order?
sascima78@yahoo.com














Friday, 28 June 2013

Herb Lax Mengempiskan Perut

Hari ni nak bagi tau berita gembira buat anda semua yang ternanti nanti kemunculan Herb lax..Herb lax sudah berada di pasaran tau..Customers salwa asyik tanya je..bila nak restock herb lax..berbulan bulan tunggu kan..akhirnya terjawab sudah..dan masa nya sangat sangat la tepat..sebab apa? boleh la anda bergaya dengan perut yang kempis..pinggang yang ramping di pagi raya nanti..So cepat cepat la lepaskan rindu anda dengan herb lax tu..order terus kat salwa ye..lagi satu nak gitau..herb lax terbaru ni special siket..sebab menggunakan formula yang terbaru..semestinya terbaiikkk..untuk customers kan..
herb lax
so untuk anda yang nak turunkan berat badan..secara sihat..perlu lah ambil 3 langkah ini iaitu BAKAR, BUANG & BINA..yang penting dengan supplements ini ia akan detoks segala toksin dalam badan tu dulu..baru lah supplements ini akan bekerja dengan efficient dan effective..mudah lah kerja kerja nak menurunkan berat badan tu kan..




Nak order?
sascima78@yahoo.com

Tuesday, 25 June 2013

Kekal Sihat ketika Bercuti

Alhamdulillah..akhirnya terlaksana juga hajat di hati untuk bercuti bersama keluarga..setelah beberapa kali post pone..salwa harap juga jangan lah tunda lagi..sebabnya time ni Melaka dilanda jerebukan ..kualiti udara tak sihat..dan tarikh ni je yang semua free..jadi langkah pencegahan harus di ambil iaitu salwa dah sediakan 'perisai' untuk menjaga kesihatan Haikal..dan famili..

Sampai Melaka dah malam..sebab kami singgah ke Shah Alam amek adik..makan makan lagi..
Esoknya, baru sesi berjalan ke Bandaraya Melaka..aktiviti pertama adalah bowling..ini wajib buat kami..walaupun ke longkang..hahaha.. oh ya..walaupun bercuti, salwa tetap amek supplements macam biasa..takde skip ok..waktu ni lah kene lebih berjaga..tambah jerebu lak kan..memang make sure suami pun amek seperti biasa..baru lah kekal sihat ketikal bercuti pun..

kekal sihat ketika bercuti ~ supplements kami sekeluarga
Salwa dah lama tak buat aktiviti luar since dah berkahwin..tambah lak dah ada haikal..exercise pun sekadar dalam rumah..iaitu jaga Haikal..sangat risau kalau 'pancit' nak daki tangga Kota A' Famosa tu..dan biasanya kaki mudah cramp time malam bila seharian dah berjalan...tapi kan..Alhamdulillah..memang tak terasa langsung lenguh kaki berjalan..betis pun ok..tak cramp.. sangat berbeza bila fikir balik, time sebelum amalkan supplements kesihatan shaklee ni.. (kalau dulu, berjalan seharian..malam tu mintak urut kaki dah..betis rasa nak cramp)

Nutriferon wajib ada untuk tingkatkan sistem imun
Alhamdulilah..syukur sangat sangat..walaupun jerebu, tak nak pakai mask, dengan tak bawa payung..haikal tetap aktif dan sihat.. sebelum berjalan, salwa dah bancuh Meal Shakes untuk haikal..dan malam nya tu..salwa bancuh Nutriferon lak..agar kami kekal sihat ketika bercuti ni...

Memang supplement ini sangat membantu menjaga kesihatan kami sekeluarga..

famili kesayangan tapi tak cukup ahli jemaah..hihihi

my hero yang tak tau penat





Tuesday, 18 June 2013

Kesan Kekurangan Kolagen dalam Badan

Semakin tua, semakin kurang kolagen dalam badan..tu sebab la muka berkedut sana sini, kulit kusam, kulit kering..dan macam macam lagi lah..Kolagen akan berkurangan sebanyak 1.5% setiap tahun apabila usia menjangkau 25..so kaum hawa, sediakan payung sebelum hujan..siap siap amalkan makanan tambahan untuk menampung kekurangan kolagen dalam badan tu ye..bukan sekadar tepek krim muka je..yang penting dari dalam..baru lah hasilnya awesome..kesan kekurangan kolagen dalam badan..bukan setakat kedut kedut je..ha tengok ni..tak kan nak tua sebelum usia kot..heeeeee..
umur 30 tahun tapi macam tua je...haaaa..nak ke macam tu..

kesan kekurangan kolagen dalam badan

Salwa sangat suka dengan kolagen ni tau..bukan saja bahan bahannya dari alam semulajadi, tapi sangat sangat BERKESAN...dan yang paling penting ia selamat digunakan..Semestinya Shaklee Collagen Powder(SCP)


testimoni kolagen shaklee







Nak order?
Raishah Vita Shoppe
sascima78@yahoo.com

Saturday, 15 June 2013

Tips Mata Sihat

Dari mata turun ke hati..auuwwww..jiwang lak salwa ni..hahahaha..
Ok..tetiba rasa nak nyanyi..mata menjeling..mata menggoda..matalah asalnya...
ok cukup salwa..fokus..fokus..

Sangat sangat penting jaga kesihatan mata ni kan..mata rosak susah nak dapat ganti oi..so nak dapatkan mata yang sihat, jaga pemakanan korang ye..banyakkan makan carrot..sumber vitamin A kan..baik untuk kesihatan mata.. dan juga buah buahan lain..lagi satu kene jaga mata tu..jangan pandang yang tak elok..Allah marah tau..

Bagi korang yang rabun, tak suka pakai spec mata, malas nak pakai lens sebab lecehkan..penjagaan pun rumit..kene jaga kebersihan betul bila pakai lens ni..kalau tak lagi merosakkan mata je...Amalkan CAROTOMAX..sangat sangat berkesan bagi membantu merawat rabun ke atau masalah mata korang tu..nak tau isi kandungan carotomax boleh baca kat sini ye..

Salwa kongsikan testimoni masalah mata.. jom tengok..






Tengok tengok jugak kan..setakat tengok gambar carotomax..mata tu tak kan sihat..kene amalkan makan carotomax dan lihat sendiri hasilnya..





Order terus di
Raishah Vita Shoppe
sascima78@yahoo.com




Gambar credit to shaklee golden lounge

Friday, 14 June 2013

Ibu Menyusu Kekal Cergas & Susu Maintain di Bulan Puasa

Kurang lagi sebulan, ramadan bakal menjelma..semoga kita semua sempat bertemu ramadan akan datang....tak sabar nak puasa...bulan puasa adalah bulan yang sangat menguji kemampuan ibu menyusu kan?...sebab nya bila berpuasa dan menyusu, mesti korang semua cepat rasa dahagakan...salwa pun macam tu..semoga dipermudahkan puasa kali ini ye dengan bantuan mighty 3 gems..ni lah teman baik untuk ibu menyusu..tapi bukan ibu menyusu je yang ambil set ni..satu keluarga boleh amalkan ni..maklumlah..bulan puasa pun..kerja berat mesti lah jalan juga..demi mencari sesuap nasi kan..so ini lah yang membantu anda kekal cergas bertenaga, kekal hydrated (cecair dalam badan kekal mencukupi)..untuk ibu menyusu sangat sangat disarankan mengambil ESP + Performance drink..ini kerana ia sangat membantu produktiviti susu maintain meriah, mengembalikan tenaga dan cecair dalam badan korang...maklumlah...setiap sesi penyusuan membakar 500 kalori..badan cepat penat, lenguh lenguh kalau korang tak ambil sebarang supplements..dan mungkin juga susu sedikit merudum bila kekurangan air dalam badan...

kan..kalau lepas pam je..ketar badan..tapi lepas amalkan performance drink..badan rasa kuat bertenaga..



 
Jadikan set ini untuk anda sekeluarga..Confirm keluarga lain cemburu tengok anda sekeluarga bertenaga sepanjang hari di bulan ramadan..




Terus order di
sascima78@yahoo.com


gambar testimoni credit to shaklee golden lounge

Kekal Sihat Ketika Melancong Ke Luar Negara

Bestnya melawat negara orang..mesti dah plan macam macam kan..nak melawat sana lah..nak shopping ini lah..itu lah..macam macam lagi lah..so perjalanan yang jauh, semestinya badan mudah penat..tambah lak cuaca negara negara luar tak sama dengan cuaca negara sendiri kan..dan kadang kadang pengambilan air masak tidak mencukupi..betul tak? Aktiviti kat sana pun mestilah padat..so cepat penat kalau tak berikan nutrisi secukupnya..dan yang paling utama, faktor cuaca yang sedikit berbeza, membuatkan badan anda terkejut..so bagi yang lemah sistem imun mudah lah jatuh sakit kan..demam lah..dah tak syok nak jalan jalan bila badan tak sihatkan..mood pun berubah..

Untuk anda yang sering travel ke luar negara, pastikan bawa ni sekali tau..untuk membantu anda kekal cergas, bertenaga dan semestinya kekal sihat.




tak lama lagi puasa..mesti ramai yang ambil kesempatan buat umrah kan...jadi jangan lupa bawa bekalan ni..insyaallah semoga segala ibadah anda berjalan dengan lancar..segala urusan dipermudahkan..






Order terus di
sascima78@yahoo.com